אני יודע שגדי צוקר לא 'סובל' כרגע מעודף פופולאריות בקרב יורדי השטח והראלים שהוא מפיק הם דלי מתחרים, אבל בא לי פתאום להיות לרגע בחור טוב (גם אני הופתעתי...) ולפרגן לו, אז הנה.

מה שמיוחד בארועי הניווט של צוקר (ארועי ניווט – לא ראלים. אין מרוצי ראלי בישראל. הספורט המוטורי אסור פה, כזכור לכם) הם המסלולים המגוונים. אם אתה מעוניין לבחון את יכולות השטח שלך ואת תכונות העבירות של רכבך, לך על זה. לא תתאכזב. בכלל, יש כאלה הנוטלים חלק בראלים של צוקר רק כדי להעביר שבת חוייתית בשטח, כי מימד התחרות ניטל עוקצו מעט בשל הדיאטה במתחרים, והזכיה בגביעים אינה משמעותית כיוון שכל מסיים זוכה.

רציתי לחוות חויה כפולה: מרוץ ברייזר (RZR) החדש והמסקרן מבית פולאריס, ומרוץ לצידו של אחד מאנשי השטח המוכשרים ביותר בתחום הטרקטורונים שקמו לנו פה – יובל שרון. זו היתה ההזדמנות.

התכנסנו כחמשה ק"מ דרומית לרמת חובב וב-9:30 הוזנקנו. מנקודת היציאה פנה המסלול מערבה וחצה את נחל באר שבע מעבר רטוב, המשיך לכיוון אופקים ומשם על שביל השפדן עד סביבת קיבוץ גבולות, כאן הוא חדר לדיונות הגדולות של חלוצה, עבר בחורבות שבטא, פנה לנחל ניצנה, פגש חזיתית את הפודרה הזוועתית של רמת מטרד, הדרדר במורד סלעי מרסק עצמות לרמת צפרים ולחניון הרועה, נכנס לנחלי רביבים, צבוע וסכר, ושב לרמת חובב.

אני מניח שהשמות הללו נשמעים לכם מוכרים, ובטח עברתם באחד או שניים מהם פה ושם, אבל כשהם ניתנים לך בהצעת הגשה מנוקדת בנקודות ציון ופרוסה על פני כחמש שעות אתה חש עצמך בר מזל שמישהו טרח לבנות לך נתיב טיול כזה יפה. המסלול למקצוענים נמתח על פני 230 ק"מ ולחובבים כ-50 פחות, התחיל בדיונות קלות, המשיך בשבילים מהירים, עבר לשטח טכני קשה, חזר לדיונות עמוקות, דשדש באבני נחלים חרבים, טיפס על מדרונות סלעיים וטבע עד כדי סימאון בפודרה עמוקה. הכל בכל ומהכל. כיף.

קטגוריית האופנועים הפגינה נוכחות מרשימה – 8 כלים, קטגוריית הבאגים אויישה ע"י כלי מיותם אחד של 'עידן הגז', 3 רייזרים, טרקטורון אחד – ניר אברמוביץ', וחמישה ג'יפים, סה"כ 20 צוותים.

לא כולם סיימו, לא לכולם היה מזל: רייזר אחד פרש עקב תאונה, אופנוען אחד פרש עקב מכשיר ניווט קלוקל, הטרקטורון הבודד נפח את נשמת המצמד ונגרר מובס החוצה מן המדבר, הבאגי של 'עידן הגז' סבל מהתחממות בלתי פוסקת ונצרך להפסקות קירור הולכות ומתארכות, האופנוען המתמיד נפתלי דהאן ישב שעה ארוכה על מדוכת סוזוקי שסרב להניע לאחר התהפכות ותקע אותו בלב השממה, ומקטגוריית 'ג'יפים חובבים' היו כאלו שהמסלול היה מייגע מידי וארוך מידי עבורם כחובבים, והם קיצרו אותו בנקודות מפגש עם כבישים שונים וחזרו מנהלתית לנקודת הכינוס.

מי שכן לקח את העניין ברצינות היו בראש וראשונה האופנוען גדי חן ששואף ליטול את גביע אלוף האלופים של הליגה ואכן ניצח את המרוץ לפני כולם, שלושה חברים אופנוענים מקיבוץ בארי הסמוך שהמסלול עבר בשטחי הרכיבה שלהם ולא היה מצב להתחמק, וניר דהאן המשותק שנהג ברייזר ממותקן באביזרי נכות ותיקן פנצ'רים בלי רגשי נחיתות.

ובקיצור, מי שחפץ ליבו לצרוך אדרנלין, לא עמד בתקן של "יצא וחצי תאוותו בידו" כנהוג לומר במקומותינו.

ובמיוחד אם הוא ישב במקרה בכסא הנווט של ה-RZR של יובל שרון...


תוצאות הקטגוריות השונות:


אופנועים מקצועי:
1. גדי חן
2. גיא גרשון
3. עובד בכר

אופנועים כללי:
1. רז נהוראי
2. יוגב דרורי
3. אבישי אפרת

רייזרים:
1. יובל שרון
2. ניר דהאן

באגים:
1. עידן הגז

ג'יפים כללי:
1. עופר קוקוס ואורי יעקובוביץ'
2. רוני פישמן ומאירי מנור ("טרמודן")

ג'יפים חובבים:
1. מיכאל ושמעון וייס
2. ייבגני ואנה אידלמן
3. דדי לנסקי ואיתמר אביטן