עדכון משפחת ה-911 כמעט ונשלם. עכשיו גם ה-911 טורבו מקבלת את מתיחת הפנים לה כבר זכו מרבית בנות דור ה-997, והיחידה שנשארה היא ה-GT2 – שגם תורה יגיע בקרוב, יש להניח.
השינויים בטורבו מתוחת-הפנים אינם דרמטיים, ואינם מפתיעים. בצד העיצובי ההבדלים מינוריים, וצריך עין בוחנת כדי להבחין בהבדלים; בצד המכני השינויים מעט יותר משמעותיים. כמו ב-GT3 המתוחה שהוצגה בז'נבה, נפח המנוע הוגדל מ-3.6 ל-3.8 ל'. ההספק, בסיוע צמד מגדשים עם גיאומטריה משתנה, עלה במידה צנועה בלבד, מ-480 ל-500 כ"ס, אך מעבר להזרקה ישירה מאפשר להקטין את רמות צריכת הדלק ופליטת המזהמים בשיעור של 18% (!) למרות הביצועים המשופרים. במקום האופציה האוטומטית הישנה (שלא לומר עתיקה) מוצעת כאן תיבת PDK הרובוטית עם 7 הילוכים – ואם בחרתם בה, תוכלו לבחור גם בהגה אופציונלי המצוייד במשוטי-תפעול מאחוריו (במקום המתגים המסורתיים על חישורי ההגה עצמו).
מתיחה ל-911 טורבו
צילום: מנהל
התוצאה של כל האמור לעיל היא זמן האצה ל-100 קמ"ש שקוצץ ל-3.4 שניות בגרסת PDK (הטורבו היוצאת: 3.9 שנ' לידנית, 3.7 שנ' לאוטומטית). המהירות המרבית עלתה קלות, ל-312 קמ"ש. כדי לשלוט טוב יותר על העוצמה החדשה מצויידת הטורבו המעודכנת בגרסה חדשה של מערכות הבקרה על ההנעה הכפולה (PTM) והיציבות הדינמית (PSM), בתוספת אופציה ל-PTV – שהיא Porsche Torque Vectoring. פורשה לא מפרטת מה עושה המערכת הזו, אבל על סמך מערכת בעלת כינוי דומה אצל ב.מ.וו אפשר להסיק כי מדובר ביכולת לטפל במצבי אחיזה גבוליים על-ידי העברת מומנט לגלגלים בעלי האחיזה הטובה – לא באמצעות בלימת הגלגלים המסתחררים ולא על ידי הפחתת כוח המנוע. מן הסתם נדע יותר עם השקתה הפומבית של ה-911 טורבו המתוחה, אשר תתרחש בתערוכת פרנקפורט הקרובה החל מאמצע ספטמבר. המכירות בפועל יחלו בגרמניה בנובמבר, במחיר החל מכ-146,000 אירו לטורבו-קופה וכ-157,000 אירו לקבריולה.