אם אתם רוצים לנסוע מהר, אבל ממש מהר – ללא לא, אני מתכוון מהר באמת – בשטח, הרי שהמפלצות הללו הן הכי-הכי שיש: טרופי-טראקס, קטגוריית העלית של מרוצי המדבר האמריקניים. הם נראים בגדול כמו טנדרים, אבל שם מתחיל ונגמר הדמיון לטנדרים שאתם מכירים. מעט מאד תקנות מגבילות את המפלצות הללו, מה שאומר שהן טורפות את מסלולי מירוצי הבאחה ודומיהם בקצב שלא יאומן. יותר אקשן בשטח פשוט לא תמצאו. לא מאמינים? בבקשה.
 
 
טרופי טראק מסוגל להגיע ליותר מ-200 קמ"ש בשטח מחורץ להפליא, כזה שהיה מפרק כל לנדקרוזר או פאג'רו לחתיכות קטנות תוך שניות גם בחצי המהירות. מדובר במכונות-ענק עם מנועי V8 אמריקניים עצומים – הנפחים יכולים להגיע ל-7.5 ליטר – כשאחת המגבלות הטכניות היחידות היא שעליהם להיות בלתי-מוגדשים. גם כך ההספקים מגיעים ל-800-900 כ"ס – ויש בהם צורך, כי המכונה הזו צריכה לעמוד בעומסים ענקיים, ובהתאם מצויידת ברכיבים מסיביים. טרופי-טראק שוקל כ-2.2 טון, עם צמיגים בקוטר "37 עד "39 ומיתלים שאמורים לספוג התעללות מהגיהינום. אותם מיתלים – עצמאיים מלפנים, סרן חי מאחור בדרך-כלל לצורך חוסן (ההנעה אחורית בלבד – אין צורך בהנעה כפולה) – מספקים מהלכי גלגל אולטרא-ארוכים: מעל 60 ס"מ בגלגלים הקדמיים, ועד 90 ס"מ ואף יותר בגלגלים האחוריים. את עבודת המיתלים הללו יכלתם לראות היטב בוידאו המצורף, והם אלו שמאפשרים למפלצת לדהור במהירויות בלתי-נתפסות שכאלו.
המנועים, אגב, מותקנים כמעט תמיד במרכז, מאחורי תא הנוסעים, לצורך חלוקת משקל טובה יותר וכדי להשאיר מקום לרכיבי המיתלים הקדמיים שנזקקים למלוא רוחב הכלי (שהוא הרבה מעל 2 מטרים) כדי להשיג את מהלכם העצום.
אז נכון, לא תמצאו כאן טכנולוגיה של פורמולה 1 – אבל זה לא מפריע לטרופי-טראקס להיות רכבי השטח המהירים בעולם. והמלהיבים ביותר.