עם ישראל אינו חובב גרסאות סטיישן ידוע, אולם בתקופה האחרונה נראה שיש עדנה מסוימת. אחרי שהגרסה השימושית יותר של פורד פוקוס הגיעה לישראל ואחרי שקיה סיד סטיישן עשתה עלייה, יונדאי מבצעת מהלך דומה ומרחיבה את היצע דגמיה עם i30 סטיישן.

על ישבנה יתנוסס הכיתוב cw (ר"ת: Cross Wagon) והיא מושתתת על הפלטפורמה של אחותה הקומפקטית, i30. עם זאת היא מציעה מידות גדולות יותר מאלה של אחותה; לבסיס גלגלים של גרסת הסטיישן נוספו 5 ס"מ ולאורך נוספו יותר מ-23 ס"מ – סה"כ 270 ס"מ ו-447 ס"מ בהתאמה. כל אלה כצפוי, מקנים ל-i30cw תא מטען גדול משמעותית ביחס לאחותה הקומפקטית: 544 ליטר לעומת 340 ליטר.

i30cw תוצע עם מנוע ה-1.6 ליטר המוכר (אך עם הספק מעט גבוה יותר, 126 כ"ס לעומת 122 כ"ס) ועם אותה תיבת הילוכים אוטומטית (בעלת ארבעה יחסים). רמת האבזור, 'Inspire', גם היא מוכרת וכוללת את החישמול המקובל ומפרט בטיחותי מלא (וכמעט סטנדרטי כיום), אלא שגרסת הסטיישן מתהדרת בנוסף גם בגג שמש ובמסילות גגון כסטנדרט.

מצדה של יונדאי ישראל ניתן לומר כי זו בהנהגתו של דן אורנשטיין, אינה לוקחת שבויים. אחרי שבשנים האחרונות ביססה את מעמדה בשוק הג'יפונים עם הטוסון, היא החלה לפנות  גם לאפיקים חדשים וזוהרים מעט פחות מבחינת טעמו של לקוח הישראלי. כמו למשל מכוניות מיני.

לא קל להעביר את הלקוח הישראלי מעל – שלא לומר אל תוך – משוחת מכונית המיני, כדוגמת ה-i10. זו עד בוא האלטו של סוזוקי, התחרתה על משבצת "המכונית הזולה בישראל." אבל גם בלי התואר, נראה כי ה-i10 מצליחה לעמוד בציפיות של הלקוחות ושל היבואנית.
עם ה- i30cw מנסה היבואנית ללמד את הלקוח הישראלי שיעור נוסף – שיש בעולם תצורה שנשכחה שנקראת סטיישן. כמובן שקדמו לה (בישראל) דגמי הסטיישן של פורד פוקוס וקיה סיד (תאומתה של יונדאי לפלטפורמה). אלה האחרונות מתחילות להפגין נוכחות בכבישים ויונדאי בהחלט מנסה לנצל את המומנטום שנוצר. יעיד על כך גם המחיר של היונדאי i30cw – לב קבוצת הליסינג – שווי 2 לצורך זקיפות מס.
 
שיווקה של המכונית יחל כבר במחצית השניה של אוגוסט כאשר מכוניות ראשונות צפויות להגיע אלינו ברבעון האחרון של השנה.