ניסאן הציגה הבוקר ביפן את מכוניתה החשמלית המיוחלת, "ליף" (Leaf, עלה), ובכך פתחה היום דף חדש בתולדותיה (באנגלית זה נשמע יותר טוב – A new leaf...). החשמלית החדשה עתידה לשחק תפקיד נכבד בתכניות החשמליות הגלובליות של קבוצת רנו-ניסאן, כולל אלו אליהן קשור פרוייקט "בטר פלייס" של אגסי. לפי ההודעה לעיתונות אמורה הליף להיות מכונית עממית-המונית, עם תג מחיר תחרותי (ומה זה אומר באמת שאין לנו מושג). היא מקבלת פלטפורמה יעודית משלה, אם כי אנו מנחשים שנמצא כאן יותר מקשר רופף לאחת הפלטפורמות הקיימות המשותפות של רנו-ניסאן. בסיס הגלגלים הוא 2.70 מ', האורך הכללי 4.45 מ', הרוחב 1.77 מ' והגובה – 1.55 מ'. ממדים אלו משייכים את הליף לסגמנט המשפחתיות.
ניסאן מציגה: עלה ירוק
צילום: מנהל
סוללת ליתום-איון שכבתית עם קיבולת של 24 קילוואט-שעה מספקת את האנרגיה, כאשר המנוע החשמלי הוא בעל הספק של 80 קילוואט (כ-109 כ"ס) ומומנט של קרוב ל-30 קג"מ. זה אמור להספיק למהירות מרבית מעל 140 קמ"ש, אם כי נתוני משקל ותאוצה לא נמסרו. ניסאן טוענת לטווח נסיעה של 160 ק"מ. לא פחות חשובים הם זמני הטעינה. שימוש במטען ביתי מרשת החשמל הרגילה ידרוש "מתחת ל-8 שעות" כדי לקבל מצברים מלאים לגמרי, אך ניסאן מציעה גם מטען מהיר שיאפשר למלא 80% מקיבולת המצברים בפחות מ-30 דקות!
ניסאן הקפידה להעניק למכונית עיצוב עצמאי שיהיה בר זיהוי – אך שלא יהיה מוזר וחריג, ושישמור על קשר משפחתי. לכן ניתן לזהות בו אלמנטים מאי-אלו דגמים אחרים של ניסאן, ממיקרה ועד מוראנו. פנסי LED קדמיים יוצרים תאורה כחלחלה ואמורים לאפשר זיהוי מיידי של הליף כמכונית יוצאת-דופן ומיוחדת. השימוש בתאורת LED מסייע, כמובן, לחסוך באנרגיה לעומת פנסים קונבנציונליים.
הליף מיועדת לייצור בשלב ראשון ביפן, ובהמשך גם בארה"ב – שוק חשוב ביותר עבור החשמלית החדשה. היציאה לשוק העולמי מתוכננת לסוף 2010.
הליף היא הסנונית הראשונה במה שאמור להיות קו שלם של דגמים חשמליים, ובכך היא מהווה אבן דרך חשובה במדיניות ה"ירוקה" של רנו-ניסאן. עד כמה היא תהיה אבן דרך חשובה בהיסטוריה של המכונית – נחכה ונראה.