כמעט כל יצרן המכבד את עצמו מייצר גרסאות ספורטיביות למכוניות עממיות, בעלות ביצועים לוהטים (יחסית) והתנהגות ספורטיבית בהרבה מהמקור. הגולף GTI המיתולוגית היא כמובן הדוגמה המוכרת ביותר (יחד עם האימפרזה טורבו לדורותיה), ואליה מצטרפות עוד משפחתיות וסופרמיני חמות-מזג למכביר. לצערנו, רק חלק קטן מאותן גרסאות המיועדות לחובבי הנהיגה מגיע ארצה. וזה כמובן רק טיפה בים המכוניות שעד היום לא הגיעו ארצה ואשר אנו יכולים רק לחלום עליהן – ככל הנראה לעתיד הנראה לעין. גרסת MPS של המאזדה3 החדשה היא אחת מאותן מכוניות שהיבואנים בישראל לא חושבים שיש להן מה לחפש כאן, והיא פותחת סדרת כתבות חדשה. בכתבות אלו ננסה לסקור את המכוניות הנחשקות הללו (מי יותר ומי פחות , כמובן; הבחירה שרירותית, לפי הטעם שלנו ומה שאנחנו חושבים שעשוי לענין אתכם). אנו מבטיחים לא להפריע לכם עם יותר מדי טקסט, ולהביא לכם גלריות תמונות שיעשו לכם חשק.
אנו מתחילים, אם כן, במאזדה3 MPS. לא מדובר במשהו חדש: גם ל-3 הקודמת היתה גרסת MPS, אשר בזמנו היתה ההוט-האץ' הנעה קדמית החזקה ביותר בשוק. היא צוידה במנוע 2.3 ל' טורבו-הזרקה-ישירה אותו קיבלה מאחותה הגדולה, המאזדה6 MPS, עם אותו הספק של 260 כ"ס (אך ללא ההנעה הכפולה של ה-6 החמה). עם תיבה ידנית 6 הילוכים האיצה ה-3 החמה ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות, זאת לעומת 7.2 שניות בלבד לגולף GTI המקבילה (או 6.9 שניות עם תיבת DSG), נתון של 6.6 שניות להונדה סיוויק טייפ R ו-6.5 שניות לרנו מגאן ספורט. בהחלט מכובד. בנורבורגרינג הצליחה המכונית לקבוע הקפה של 8:39 דקות, שוב מכובד מאד: תוצאה זהה לזו שנקבעה על-ידי הונדה S2000 וטובה מהזמנים שהושגו על-ידי הגולף GTI והסיוויק טייפ R המוזכרים לעיל.
עכשיו, עם השקת ה-3 החדשה, הושקה גם גרסת MPS חדשה. השינויים כאן מועטים יחסית ל-3 הרגילה, ומתמקדים בעיקר בעיצוב החיצוני ובתא הנוסעים. בצד המכני אין שינויים של ממש וגם הביצועים נותרו כשהיו. כיום המאזדה3 MPS כבר איננה החזקה ביותר מסוגה: הפורד פוקוס RS היא כעת ההאצ'בק-הנעה-קדמית החזקה ביותר. אבל הביצועים, שנותרו ללא שינוי, עדיין מכובדים. חבל רק שלא נוכל להינות מהם. אתם בהחלט מוזמנים, לעומת זאת, להינות מהתמונות בגלריה המצורפת.