אימפרזה STI בגרסת Spec Cסובארו הכריזה זה עתה על גרסה חדשה לאימפרזה STI, עם אותיות מוכרות: Spec C. באופן מסורתי מסמנות האותיות הללו אצל סובארו גרסאות מושחזות וקיצוניות יותר של האימפרזה, וכך גם הפעם. המנוע מקבל שינויים קלים במגדש הטורבו, במצנן-הביניים (אינטרקולר) ובמערכת ניהול המנוע, כשהתוצאה היא הספק מירבי שעלה קצת, מ-300 ל-308 כ"ס, ותגובות מהירות וחדות יותר לפקודות המצערת. עוד מקבלת ה-Spec C הקשחה של השילדה באזור המיתלים הקדמיים, וכיול חדש ונוקשה יותר של כמעט כל רכיבי המיתלים – קפיצים, בולמי זעזועים, מוט ייצוב אחורי ותושבות. הדיפרנציאל האחורי מוגבל-ההחלקה הוא עכשיו מכני במקום טורסן, ויש גם צמיגי ברידג'סטון פוטנזה חדשים על חישוקי "18 תקניים (אם כי ניתן עדיין לבחור בחישוקי "17 כאופציה). ה-Spec C עברה גם דיאטת משקל: מכסה המנוע עשוי עכשיו אלומיניום, והחלונות עשויים זכוכית שכבתית קלה יותר כדי להוריד משקל מחלקה העליון של המכונית. גם חישוקי ה-"18 המוזכרים לעיל קלים מבעבר. וסובארו החליטה לוותר על הגלגל הרזרבי כדי לחסוך עוד כמה ק"ג, ובמקומו מצויידת המכונית בערכת תיקון פנצ'רים.
הגרסה החדשה מיועדת, צר לנו לומר, רק לשוק היפני וכמות הייצור הכוללת מוגבלת ל-900 יחידות.
עוד STI: סובארו מציגה את ה-Spec C
צילום: מנהל
מוקדם יותר השנה הציגה סובארו – ועל זה שכחנו לספר לכם אז – גרסה אוטומטית של ה-STI, המכונה A-Line. מנוע ה-2.5 ל' המוגדש המוכר שודכה תיבה אוטומטית "ספורטשיפט" 5 הילוכים (ראה תמונה כאן), שמציעה תפעול-טיפטרוניק ידני באמצעות משוטים בהגה וגם פונקציית גז-ביניים אוטומטית בהורדת הילוכים. גם במקרה הזה מדובר רק על השוק היפני (וטוב שכך אם תשאלו אותנו).

וידאו: אריאל אלסיבוני וסובארו STI
דו-קרב נינג'ות: סובארו STI מול מיצובישי איוו X

ככ