כאשר השיקה אסטון מרטין את קונספט הלגונדה, במהלך תערוכת ז'נבה במרץ השנה, הסתבר שהתגובות למעשה השנוי במחלוקת היו רובן ככולן שליליות; העיתונות – רובה ככולה – "התנפלה" על עצם הרעיון להציע כיוון שכזה עבור אסטון מרטין; רכב כביש-שטח גדול, כבד ומגושם לא רק שלא התאים בטיימינג ההופעה שלו לתקופה הלא פשוטה העוברת על תעשיית הרכב, גרוע מכך – מדובר היה בחילול קודש של ממש עבור חברה שבמשך שנים הפכה שם נרדף למכוניות ספורט מן המעלה הראשונה, סמל לגאווה בריטית לאומית. הטנק החריג בעיצובו נשען גם על פלטפורמה מושאלת, של מרצדס GL ענק – מה שלא תרם לגאווה הלאומית ולקרדיט שניתן לאסטון מרטין בשל הפרויקט.

כבר כחודש לאחר ההשקה נשמעו קולות מרגיעים מתוך החברה, שחשפו חוסר השלמה וויכוחים מתוך אסטון מרטין, עם רמיזות כבר אז שאולי זהו לא ממש הכיוון המומלץ. עתה ניתנה גושפנקה רשמית לביטולו של פרויקט הלגונדה מפי יו"ר החברה, אולריך בץ; בראיון לאתר האינטרנט InsideLine הסביר בץ כי "הפרויקט הוקפא בשל המצב הכלכלי המסובך והאקלים הייחודי בתוכו פועלת אסטון מרטין כיום, העסוקה בעבודה רבה בנושאים אחרים". עוד הוסיף כי "התזמון פשוט אינו מתאים כרגע עבור פרויקט שכזה, למרות שכמה וכמה גופים הביאו נכונות להשקיע רבע מיליארד לי"שט בפרויקט".

מקורות מתוך החברה מסבירים כי באסטון מרטין לא ציפו לתגובות קשות שכאלו לגבי הפרויקט, שכפי שמסתבר בנו עליו לא מעט וראו בו אחד מעמודי התווך של החברה בעתיד. הקטילה מצד העיתונות הביאה את קברניטי החברה לחשיבה מחדש, ובסופו של דבר הוחלט בשלב ראשון להקפיא את הפרוייקט – הן לטובת הרגעת הרוחות בקרב המדיה והן בכדי להפנות משאבים לפרויקטים אחרים שהיו נפגעים במידה והלגונדה היתה מגיעה לייצור.