ממש לאחרונה יוצרה המיני המיליון וחצי ובתזמון מושלם לא הרבה לאחר יום הולדת 50 למיני המקורית. עתה מוצגת גרסת כניסה בסיסית למכונית שהיא גם חסכונית בדלק.
להזכירכם, המיני המקורית הייתה 'תחבורה בסיסית' וצצה לשווקים לאחר משבר הנפט שלאחר מבצע קדש, 1956. המיני המודרנית
רחוקה שנות אור מאמתה הורתה, ומעבר להיותה אופנתית, היא גם לא ממש זולה. עתה מציגה מיני את ה-First, ראשונה, על בסיס הגרסה הבסיסית, ה-One, ('אחד'), אשר אינה נמכרת בארץ. בדגם זה תמצאו את מנוע 1.4 ליטרים המנפק 75 כוח-סוס ומשודך לתיבה ידנית (בלבד) בת שש מהירויות. זמן התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש עומד על 13.2 שניות ארוכות אולם צריכת הדלק המשולבת משלהבת את הכיס עם כ-20.4 ק"מ לליטר. המיני פירסט אולי חלשה יחסית ובסיסית אולם מבחינה טכנולוגית אינה מביישת את המשפחה. למכונית מערכת עצור-סע המדוממת את המנוע בעמידה, מערכת לאגירת כוח הבלימה לשם טעינת המצבר והקלה על צריכת החשמל ברכב ונורית ביקורת בלוח המחוונים המסמנת לנהג מתי עליו להעביר הילוך בתזמון המושלם בכדי לחסוך בדלק - שהנה מטרתה המוצהרת של גרסה זו.
מעבר לחסכון בדלק מוצעת המיני בטריטוריות מחיר בהן לא הייתה מעולם; מחירה של הפירסט באנגליה, שם תושק ראשונה באירופה (אנגליה הנו השוק השני בחשיבותו עבור המיני, אחרי ארה"ב) תעלה 10,950 פאונד, כ-18,000 דולר. מובן שגם לגרסה זו ניתן להוסיף תוספות מכאן ועד אוקספורד שם היא מיוצרת, החל מהגה ספורטיבי, מראות מחוממות, תוספות כרום חיצוניות, מושבי עור, חבילת תקשורת כוללת נגן CD, בלות'ות', שקע USB ועוד עוד.
בהנחה שמחירה של מיני One הבסיסית ביותר באנגליה עולה כ-12,400 פאונד וה'קופר' הידנית 1.6 ליטרים הנמכרת גם בישראל עולה 13,400 פאונד, הרי שהעסקה אטרקטיבית למדי.
אגב, למי מכם אשר עשה ההשוואה למחירי ישראל, הפירסט הייתה אמורה להיות מוצעת סביב 147,000 ש"ח... אטרקטיבי למדי ביחס למה שאנו מכירים אצלנו מהמותג 'מיני'.
לעת עתה, אין פרוט באשר לתוכניותיה של ב.מ.וו לשיווק הפירסט בשווקים נוספים למעט אנגליה. נקווה שקמור יבצעו מהלך דומה לסמל"ת אשר הביאו גרסת בסיס ל-500, ובכך יהפכו את המיני לקישוט נפוץ הרבה יותר בכבישי ארצנו.