אם לא התחבאתם במקלט אטומי בשנים האחרונות, סביר להניח שאין צורך להציג בפניכם את קן בלוק. פעלוליו הנועזים של נהג הראלי האמריקני הזה, כפי שהונצחו בסדרת סרטונים עוצרי-נשימה, הגיעו למיליונים ברחבי העולם בזכות יוטיוב והפכו את בלוק לאליל-נהיגה – ואת הסרטונים המדוברים למופת ודוגמה בתחום הפקה ועריכת וידאו.
המענין הוא שבלוק בן ה-42 הגיע לתחום נהיגת ראלי בשלב מאוחר בחיים, והחל להתחרות באליפות האמריקנית רק ב-2005. הרקע לאופי המאד-אקסטרימי של האיש הזה, ולסרטונים והפעלולים שנראים כלקוחים מעולם ה-X-גיימס, מגיע מתחום פרנסתו העיקרי – אשר אינו קשור כלל לנהיגה. בלוק הוא אחד משני מייסדי נעלי DC עוד ב-1993 – במקור, מותג נעלי ספורט אקסטרים שהתמחה בנעלי סקייטבורד וסנובורד. בלוק עצמו עסק בתחומי ספורט אלו (ואחרים מתחום האקסטרים) לפני שמצא את יעודו בתחום נהיגת הראלי.
לפני מספר שנים נרכשו נעלי DC בידי קונצרן-הענק Quicksilver, כאשר בלוק נותר בתפקיד ניהולי בכיר – והמותג החל לגדול בקצב מהיר תוך החתמת ספורטאים בולטים מתחום האקסטרים. החברה גם החלה לפעול בתחומי ביגוד נוספים פרט לנעליים בהצלחה רבה.
שמו של בלוק הגיע לתודעת ההמונים לראשונה ב-2006, בזכות סדרת התכניות של ערוץ דיסקאברי בשם Stunt Junkies ("המכורים לפעלולים"). אחד מפרקי התכנית הוקדש לקפיצה עוצרת-נשימה שביצע בלוק עם מכונית הראלי שלו, סובארו אימפרזה STI – למרחק של 52 מטרים. הרי הביצוע לפניכם בשני סרטונים שונים – אחד מהם של DC והשני מהתכנית עצמה – שצברו יחד כ-12 מיליון צפיות!


הצעד הבא הגיע שנה מאוחר יותר, ב-2007, כאשר בלוק הצטרף עם מכונית-הראלי שלו לצוות גולשי הסנובורד של נעלי DC, לצילומי קליפ משולב מיוחד שעתיד היה להיות קטע-הסיום בסרט DVD על סנובורדינג בשם Mtn.Lab 1.5 שהפיקה DC. התוצאה הציגה שוב את בלוק כפעלולן-אקסטרים יוצא דופן על ארבעה גלגלים וחזקה את מעמדו ככוכב עולה. לא יאומן מה ניתן לעשות עם מכונית-ראלי בשלג! סרטון זה צבר עד עתה כ-2.7 מיליון צפיות. בבקשה:


עוד מ-2007: אתנחתא קומית קלה. קן בלוק מדגים כיצד מפחידים טרמפיסטית. אפילו קליפ קצר ופשוט זה צבר כבר מעל מיליון צפיות:


החיבור הטבעי של בלוק לספורט אקסטרים הביא לפעלול הבא, בו הוא משתף פעולה עם פעלולן האופנועים המפורסם והמצליח ביותר בעולם, טראוויס פסטרנה (שגם לו מגיע ספיישל סרטונים בזכות עצמו). תענוג לצפות!


עד כאן להפעם. בשבוע הבא: לקט קן-בלוק שני ובו כל סרטי הג'ימקאנה. כדאי לחכות.