בהנהלת סוזוקי ישראל דוחים את השמועות שנפוצו על הוזלה ניכרת של מחירי האלטו עם החלת המס הירוק בראשון לאוגוסט. שיווק האלטו החל בתחילת יוני במחיר של 79,000 שקלים ולפני שבועות ספורים 'מכשירי תנועה', היבואנית, עדכנה את מחיר המכונית ל-73,000 שקלים. בכך למעשה, היא הקדימה את ההוזלה שיביא עימו המס הירוק למכונית הקטנה.

המהלך של מכשירי תנועה לא מנע מהופעת גל של שמועות לפיהן מחיר האלטו בעתיד ירד לאזור ה-60,000 שקלים וכי גם מחיר הסוויפט עתיד להתעדכן. שמועות אלה כמובן הופרכו ע"י היבואנית. "מדובר בשמועות חסרות שחר ולא הגיוניות," מסבירים בסוזוקי, ומבטיחים שהמחיר הנוכחי יישאר זהה גם אחרי הראשון לאוגוסט.

עם זאת הרשו לנו לציין כי קיימת התפתחות אחרת שיכולה להביא את האלטו אל מתחת לרף ה-70,000 שקלים. מדובר ביבוא הגרסה הידנית של האלטו עשויה להגיע אלינו לקראת סוף שנה זו.

כשהושקה המכונית לעיתונאי העולם באיטליה לפני מספר חודשים, אמרו נציגי היבואנית כי הם בוחנים את כדאיות הגעתה של הגרסה הידנית. לפני כחודש כששאלנו את דן גפני, מנכ"ל מותג סוזוקי בישראל, מה קורה עם האלטו הידנית ותשובתו היתה כי החליטו שלא לייבאה. כעת נראה שבעקבות המס הירוק, קברניטי מכשירי תנועה שוקלים מחדש את הסוגיה.