All Mountain Limited 2009כבר ב-2006 ספרנו לכם על מגוון האופניים של חברת מרצדס, כולל דגם אוטומטי! זמן העדכון הגיע. החברה פרסמה לאחרונה את העדכונים שבאמתחתא לקראת שנת 2009-2010 והחידושים מעניינים גם את המדווש הלא מקצועי.

המגוון כולל אופני הרים ואופני רכיבה לכביש וגם דגם חדש – מתקפל בקלות (מכאן שמו המקורי: Folding Bike), הכולל פטנט מקורי של מרצדס המאפשר קיפול קל ללא שימוש בכלי עבודה שהם והיכול להיכנס לכל תאי המטען של מכוניות החברה, למרות היותם מצויידים במשכך קדמי ואחורי. האופניים הללו אינם ספרטנים כלל אלא כוללים בולם אחורי בעל מהלך של 40 מ"מ ושמונה הילוכים מתוצרת שימונו.
מרצדס למדוושים העשירים
צילום: מנהל
אופני ההרים המצולמים (All Mountain Limited 2009) ייוצרו רק 100 פעמים. הן עשויות מאלומיניום בלבד ויצוידו במשככים בעלי מהלך של 120 מ"מ מקדימה ו-125 מ"מ מאחורה. אופני המרוץ (Limited racing bike 2009) שוקלים רק 6.9 קילוגרם – גם כן בזכות השימוש באלומיניום. אפילו הדוושות עשויות סיבי פחמן בכדי לחסוך במשקל. היקף ייצור?! גם כן 100 יחידות בלבד.

כבכל מרצדס מוצעת רשימת אביזרים נלווים ארוכה למדי. ערכת כלים, משאבת אוויר (מאלומיניום וסיבי פחמן!), רגלית צד, סבל למטען, בקבוקי שתייה, הדלקת תאורה אוטומטית לפנסי החזית והאחור (ברצינות!) וכמובן עדכון לקו הבגדים האופנתי המוצע עם האופניים.
טווח המחיר מתחיל מכ-420 דולר לאופניי ילדים ועד כ-7,000 דולר לאופני המרוץ העשויים סיבי פחמן ומיוצרים במהדורה מוגבלת.

תעשיית האביזרים ומוצרי הלייפסטייל בקרב יצרניות הרכב אינה עניין של מה בכך ומדובר לעיתים במקור הכנסות משמעותי. דוגמאות לגאדג'טים נוספים בתחום הבאנו בעבר, ובהן נזכיר את ערכות גולף הממותגות של אודי, הבשמים של פורשה, שעון של אודי או התיקים של בנטלי.