איווקו מאסיף קצר ומאובזר; האם יפתה יותר רוכשים המחפשים גם פנאי ופוזה? מתחת לקוסמטיקה זהו עדיין מרכבי השטח הקשוחים שבנמצא
קשה לחשוב שיצרן רכב גדול ישקיע בימינו אנרגיות ומשאבים מיוחדים בפיתוח רכב שטח קשוח וספרטני, דוגמת לנד-רובר דיפנדר, הגרסאות הבסיסיות של המרצדס G או הטויוטה לנד-קרוזר; כלי רכב כאלו מיועדים לחיות בתנאי שטח קשים, מכלוליהם מוגבלים כתוצאה מכך בכל הקשור לבטיחות והתנהגות כביש וגם הייצור – לא פעם ביד – כבר לא תואם את שיטות הייצור המודרניות, הכוללות עבודת רובוטים מתקדמים, הישענות על פלטפורמות גלובליות, מערכות מתקדמות וכיו"ב.
מהצד השני, הדרישה לסוג כזה של רכבי שטח קיימת, וככל הנראה שלא תיחלש; ראשית, רבים נדרשים לרכב שיודע לנסוע בשטח קשה, פשוטו כמשמעו; שנית – במדינות רבות בעולם יש דרישה לרכבי שטח שכאלו במגוון תצורות וסוגים, כאשר הקשיחות, האמינות והפשטות המכאנית הם תנאי הכרחי. קונפליקט בהחלט מעניין בתעשיית הרכב, בעיקר לנוכח סימני השאלה סביב עתידו של האייקון המוביל בקטגוריה – הלנד-רובר דיפנדר, כאשר לנד-רובר נמצאת כיום בבעלות טאטא ההודית.
צילום: מנהל
הבסיס: סנטנה PS10 (כאן בגרסת טנדר "קבינה וחצי")
לקראת סוף השנה שעברה התבשרנו על כוונותיה של פיאט להיכנס ביתר שאת לתחום רכבי השטח הקשוחים, באמצעות החברה-בת איווקו; איווקו – בעיקר יצרנית משאיות מכל הסוגים וכלי רכב מסחריים – מציעה מאז סוף 2006 רכבי שטח ספרטניים וקשוחים בסגנון הלנד-רובר דיפנדר (ולא בכדי; ראו בהמשך), כמוה במגוון ואריאציות ותצורות מרכב. המאסיף (המכונה בגרסאות ובשווקים מסויימים גם קמפניולה, על שם רכב שטח וותיק מבית פיאט) נולד כתוצאה משת"פ בין איווקו לחברה הספרדית סנטנה, עבורה מספקת איווקו מזה זמן מנועים לגרסתה של זו האחרונה ללנד-רובר דיפנדר – ה-Santana PS-10. סנטנה, אגב, מייצרת כיום דגמים וגרסאות משלה, למרות הבסיס ההיסטורי הנשען על ייצור גרסאות באישור ללנד-רובר דיפנדר (או בשמות הדגם הקודמים – 88, 109 וכיו"ב).
לא תאמינו אולי, אבל המאסיף/קמפניולה עוצב על-ידי לא אחרת מסדנת ג'יאוג'ארו הנודעת; מה בדיוק היה לעצב כאן – לא ברור, אבל ה"חותמת" ישנה...
צילום: מנהל
גרסה מאובזרת של האיווקו מאסיף. קל לזהות גנים של דיפנדר 110 סגור

לקראת שנת הדגם הבאה חושפת פיאט – באמצעות איווקו – את דגמי מאסיף/קמפניולה המעודכנים, כאשר לצד אינספור גרסאות המרכב התכליתיות מוצעות גם לראשונה גרסאות "אזרחיות", מאובזרות ו"מפנקות" יותר. לראשונה מוצע המאסיף בתצורת 3 דלתות עם מרכב סגור (ראה לנד-רובר דיפנדר 90 סגור), דיפרנציאל מוגבל החלקה מבוקר אלקטרונית, עיצוב פנים כל-חדש, יחידת מושבים אחוריים (שורה שלישית) בגרסאות הארוכות, המיועדת לשלושה, עם חגורות בטיחות אינטגרליות ומשענות ראש מתכווננות. כאופציה בטיחותית מרגשת תופתעו לגלות שמעתה ניתן יהיה להזמין את גרסאות המאסיף/קמפניולה עם ABS (אופציה בתשלום...), בקרת אחיזה אלקטרונית (מהאיווקו דיילי), מערכת לחלוקת עומסי בלימה והשיא: נעילה מרכזית של הדלתות באמצעות שלט-רחוק ומערכת אזעקה...

באירופה נמכרות גרסאות המאסיף/קמפניולה האזרחיות פחות או יותר בטווח המחירים של הלנד-רובר דיפנדר. אצלנו? יבואן איווקו לארץ לא מסר תגובה רשמית ד להעלאת הידיעה ומיבואן פיאט נמסר "אין תגובה". יש למה לחכות? ימים יגידו