היפה והחיה? לנו, מקפרסון וה-XJבטקס חגיגי שנערך אתמול בערב בלונדון חשפה יגואר, בהנחיית הקומיקאי ג'יי לנו (יחד עם דוגמנית-העל אל מקפרסון), את ספינת הדגל החדשה שלה, ה-XJ. ואפשר באמת להכריז כי סוף-סוף ויתרה יגואר – אף לא רגע אחד מוקדם מדי – על קשר עיצובי ל-XJ המקורית מלפני ארבעה עשורים, והראתה לנו עיצוב חדש לגמרי: דרמטי, עדכני, רב השראה ומענין. למכונית החדשה צללית-קופה מובהקת, ומזוויות מסוימות היא נראית לא פחות ממהממת; חבל רק שבחרטום, שם אומצו קווי העיצוב של ה-XF, הוחלט לנעוץ שבכת-גריל ענקית שמקלקלת קצת (לטעם כותב שורות אלו, על כל פנים) את הקווים הנקיים והאלגנטיים.
הממדים הבסיסיים לא השתנו מהותית. בסיסי הגלגלים של שתי הגרסאות, הרגילה והארוכה, נותרו ללא שינוי – 3.03 ו-3.16 מ'; האורך הכללי צמח בכ-3 ס"מ צנועים, ל-5.12 ו-5.25 מ' בהתאמה. מפשקי הגלגלים, לעומת זאת, הורחבו בכ-5 ס"מ וברוחב הכללי חל גידול של 3.5 ס"מ. כמו בעבר, ה-XJ עשויה כולה אלומיניום, מה שמאפשר  חסכון ניכר במשקל: החל מ-1,755 ק"ג בלבד ועד מקסימום של 1,915 ק"ג לגרסה הארוכה עם המנוע החזק ביותר. לשם השוואה, גרסאות מרצדס S-קלאס מקבילות שוקולות 150-200 ק"ג יותר.
 
ג'יי לנו מציג: היגואר XJ החדשה
צילום: מנהל 
 
המנועים חדשים כולם ונשענים על דור הבנזין והדיזל החדש שכבר הופיע ב-XF וב-XK. תחום הבנזין כולל שלישיית V8 בנפח 5.0 ל'; המנוע האטמוספירי מציע 385 כ"ס, ויש כמובן גרסת מגדש-על בעלת 510 כ"ס – אבל בין שני אלו יש גם גרסה מוגדשת מעט חלשה יותר, עם 470 כ"ס. המנוע היותר חזק מיועד למהדורה הספורטיבית של ה-XJ, אלא שכאן היא אינה נקראת R כמו בעבר (או בשאר היצע יגואר) אלא 'סופרספורט'. הביצועים? 0 ל-100 ב-5.7 שניות עם המנוע האטמוספרי, 5.2 שנ' עם גרסת ה-470 כ"ס ו-4.9 שניות בגרסת 'סופרספורט'. תחום הדיזל מיוצג על-ידי ה-V6 כפול-המגדשים העדכני בנפח 3.0 ל', המפיק 275 כ"ס ו-61.2 קג"מ (!). כאן התאוצה ל-100 קמ"ש תתבצע ב-6.4 שניות, בצירוף צריכת דלק מוצהרת מרשימה של 14.3 ק"מ/ל' ופליטת CO2 של 184 גרם/ק"מ בלבד. כל המנועים מצוידים בתיבת 6 הילוכים אוטומטית עם בורר-התפעול הנשלף שהכרנו ב-XF, יחד עם אפשרות לתפעול ידני מההגה. הנהג יכול להעזר במערכת JaguarDrive Control כדי לבחור במוד נהיגה ספורטיבי יותר, המכונה Dynamic. מצב זה משנה את תוכנת הניהול של תיבת ההילוכים כדי לבצע החלפות בסל"ד גבוה יותר, ניהול המנוע משתנה אף הוא לתגובות חדות יותר למצערת, מיתלי האוויר האדפטיביים מוקשחים, הדיפרנציאל האקטיבי האחורי משנה את אופי פעולתו, חגורות הבטיחות מתהדקות סביבך – ואפילו התצוגה לפני הנהג משתנה. המחוונים הראשיים ב-XJ החדשה הם למעשה וירטואליים, מיוצרים על גבי צג גדול (כמו ב-S-קלאס, למשל), ובעת הצורך חלק מהתצוגה מוחלף בהודעות והתראות למיניהן; בעת בחירת מוד דינמי. גוון התצוגה הכללי משתנה לאדום ספורטיבי וההילוך הנבחר מוצג באופן מובלט יותר – כשהגוון הופך לאדום כאשר מתקרבים למגבלת הסל"ד... נחמד. במרכז הקונסולה נמצא מסך-מגע גדול לתפעול הפונקציות השונות, וכאן נמצא פטנט טכנולוגי מענין אותו מכנה יגואר DualView: על אותו מסך ממש יכולים הנהג והנוסע לצפות בפונקציות שונות לחלוטין – למשל, הנוסע יכול לצפות בטלביזיה כאשר לנהג מוצגת מפה על ידי מערכת הניווט. ניתן להפעיל פונקציות שונות באמצעות פקודות קוליות.
מיותר לציין כי בתחום התקשורת והבידור מציעה ה-XJ החדשה את כל מה שניתן לצפות למצוא בספינת-דגל יוקרתית ומפוארת: מערכת שמע המבוססת על כונן קשיח, שתי כניסות USB, ממשק iPod ושאר אמצעים חיצוניים, תקשורת בלוטות' גם לשמיעת אודיו, מערכת ניווט שגם היא מבוססת על כונן קשיח וכן הלאה. את שלל מערכות העזר באמת שאין טעם לפרט.