ה-X5 הושק בדטרויט ב-1999 ויוצר עד 2006, עת הוחלף בדור השני הגדול יותר (וכן, הוא הוצע גם בצבע)עשור ושני דורות אחרי הצגת ה-X5 ועולם הרכב כבר אינו אותו עולם. חלוץ קטגוריית רכבי הפנאי שטח היוקרתיים, בעלי יכולות כביש לא מבוטלות כלל, סלל את הדרך לחברות אחרות אשר בעבר לא העלו על דעתן להציג גרסה שכזו, וכן, אנחנו מדברים בעיקר על הדוגמא המוחצנת ביותר – על הפורשה קאיין – ממנו נמכרו כבר רבע מיליון יחידות.

ה-X5 נחשף בתערוכת דטרויט ב-1999 והחל להימכר גם באירופה בתחילת 2000, כאשר הייצור – כמו גם קהל היעד הגדול ביותר – היו בארה"ב. הדור הראשון קבע סטנדרטים חדשים עד אז – ששלטו במשך שנים ארוכות – בכל הקשור להתנהגות כביש (גם ספורטיבית) של רכבי כביש-שטח. ב-2006 הושק הדור השני, הנוכחי, והיה זה כבר משהו אחר – גדול ומרווח יותר, טיפה גמלוני מבעבר ועם אפשרות לשבעה מושבים. SUV-"כבישי" מרווח כמותו יש כבר לא מעט מתחרים בשוק.
מעבר לעובדה שהחברה הבאוורית הציגה בעצמה במהלך השנים גרסאות שונות ל-X5, מגרסה ממוגנת, דרך צאצא בדמות ה-X6 כקופה יוקרתי גרסאות M ואף גרסת פריז דאקאר, מציעה עתה ב.מ.וו סדרת ייצור מוגבלת בשם "X5 Edition Ten" בהיקף של 500 יחידות בלבד. מכנית לא יהיה שינוי והגרסה תתבסס על מנועי הבנזין והדיזל שמונה ושישה צילנדרים. חיצונית תזכה הסדרה המצומצמת לצביעה אפורה ייחודית, חישוקי 20 אינץ' בעיצוב חדש, רמות גימור חדשות למושבי העור והדיפון בתא הנוסעים וגג שמש כסטנדרט. כל מכונית תישא בגאווה מספר סידורי המוטבע בלוחית מתכת. הגרסה המוגבלת תגיע לאולמות התצוגה באוקטובר.

בהיותו חלוץ ומוביל הקטגוריה זכה ה-X5 ללא מעט גרסאות מגרסאות שונות, שפויות יותר או פחות, מבית היוצר של סדנאות לשיפורים שונות. נציין למשל גרסת הארטגה שכללה מיטב הערכות האווירודינמיות וטיפול מכני נאות לגרסאות הדיזל אשר זכו לתגבורת של עוד 40 כוח-סוס, או למשל הגרסה המחוזקת של טייפון אשר בזכות תוספת מגדש-על העלה את ההספק ב-170 כוח-סוס ל-525 המושגים ב-6,100 סל"ד. הביצועים תאמו את הכוח עם תאוצה מ-0-100 קמ"ש תוך 5.0 שניות, 0-200 קמ"ש תוך18.4 שניות ומהירות מרבית (לא מוגבלת) של 275 קמ"ש. לא נוכל לסיים מבלי להזכיר את החיקוי הסיני ל-X5 שאת שיווקו באירופה הצליחה החברה למנוע.