ענף הרכב הדו-גלגלי עושה סימנים של התאוששות: בחודשים אפריל ומאי רשם הענף גידול של כ-3% במסירות (לפי נתוני משרד התחבורה); זאת, לעומת קיטון של כ-7% ברבעון הראשון של השנה. על רקע הירידה החדה במסירות כלי הרכב (מכוניות) מתחילת השנה, מדובר אף בהישג גדול יותר.‏
יבואנית הדו-גלגלי הגדולה בענף, מטרו, רשמה 3,324 מסירות בחודשים ינואר-מאי. עיקר המסירות נרשמו לסאניאנג, מותג האופנועים הנמכר בישראל; ולמותג ימאהה.

היבואנית השנייה בגודלה בענף, עפר-אבניר, רושמת בחודשים האחרונים הישג מרשים עם גידול של 10.5% בתקופה זו (ינואר-מאי) לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול של עפר-אבניר מגיע ממותג הקטנועים קימקו, שרושם גידול של 13.5% בחמשת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל ביצעה עפר-אבניר 2,839 מסירות כלים בתקופה זו, לעומת 2,768 כלים בתקופה המקבילה אשתקד. ‏

קובי גילון, סמנכ"ל שיווק בעופר-אבניר: "על פי הערכות שלנו, שוק הדו-גלגלי לא יפגע מהמיתון בסיכום השנתי. תחזית המכירות שלנו לשנת 2009 עומדת על 19,000 יחידות, מספר הזהה למסירות בסיכום 2008. לדעתנו מגמת הירידה שאפיינה את הרבעון הראשון נבלמה ואנו רואים כבר היום את ניצני השינוי על פי המכירות בחודשיים האחרונים. הסיבה להבאת הדגמים החדשים היא לענות על הגידול בביקוש בפלח השוק של 125 - 300 סמ"ק. מטרתנו היא להפוך את קימקו למותג הקטנועים המוביל בישראל עד סוף 2010".

בתווך, עולים עוד מספר נתונים מעניינים מדו"ח המסירות. כך למשל, למרות הטרנד הירוק נראה כי הקטנועים החשמליים רחוקים מלתפוס מקום של ממש בשוק: רק 17 קטנועים חשמליים נמסרו עד מאי, המהווים 0.2% מסך מסירות הדו-גלגלי. ‏

נתון נוסף הוא מותה הכמעט סופי של קטגוריית ה-50 סמ"ק, בעקבות שינוי הרישוי לדרגה ‏A‏2, שכוללת כעת קטנועים עד 125 סמ"ק. מתחילת השנה עד מאי נמסרו רק 104 קטנועים עם מנוע 50 סמ"ק, המהווים 1.5% מכלל המסירות בענף; זאת, לעומת קטגוריית ה-125 סמ"ק, שרשמה בתקופה זו 3,859 מסירות, שהן כ-54.5% מכלל המסירות בענף הדו-גלגלי.