אחת ההשקות החשובות של טויוטה בשוק הישראלי תצא לדרך בחודש הבא. מדובר בפריוס החדשה, אשר נוחתת כאן בתזמון מושלם עם כניסת המיסוי הירוק ל"פעולה". פריוס חדשה ראשונה כבר הגיעה לצורכי תקינה ואחיותיה יצטרפו אליה תוך זמן קצר.

הפריוס החדשה, שמבוססת על קודמתה, מציעה יחידת כוח מתקדמת יותר משמעותית עם מנוע 1.8 ו-136 כ"ס משולבים לעומת 1.5 ליטר ו-110 כ"ס בדגם המוכר. לצד תוספת הכוח הקונבציונאלי היא מציעה גם יותר כוח חשמלי ויכולת עדיפה לנוע על האנרגיה החליפית. גם מגוון מצבי הניהוג שהיא מאפשרת גדול יותר.
הכוונה להביא את הדגם החדש ברמת אבזור דומה לזה של הדגם היוצא. באירופה מוצע גם גג סולארי שמאפשר סירקולציה של אוויר בעת חניה, וגם אפשרות להפעיל את המזגן החשמלי כמה דקות לפני ההתנעה. אבל פרטים כאלה מייקרים את הרכב בצורה ניכרת והרצון של טויוטה-ישראל הוא לשמור על התחרותיות שאפיינה את הדגם היוצא ולשמור על מקומו בקבוצה 4. לצידו תוצע גם גרסה נוספת שתהיה מאובזרת קצת יותר.

בהקשר זה כדאי לזכור שהמס הירוק לא שינה את המיסוי על המכוניות ההיברידיות. למעשה, לפי החוק החדש מצבן של המכוניות ההיברידיות אף יורע תוך חמש שנים. זאת מתוך ציפייה שהיצע הדגמים יגדל והמדינה הרי צריכה הכנסות ממס על רכב.
לפחות כרגע נראה שלתקופה קצרה תשווק הפריוס החדשה במקביל לדגם היוצא. בטויוטה עדיין לא מדברים על מחיר אך נראה שהוא לא יהיה גבוה משמעותית מהדגם המוכר.