עסקת המכירה של רובר מידי ב.מ.וו. לקבוצת משקיעים בשם פיניקס תמורת 10 פאונד סמליים ב-1999 מסתמנת כתרגיל עוקץ. במסגרת העסקה העניקה ב.מ.וו הלוואה על סך 427 מיליון פאונד לקבוצת הרוכשים כחלק ממימון העסקה ועתה נראה כי הכסף שימש לצרכים אחרים הרחוקים מתעשיית הרכב...

מסתבר כי רשויות החוק באנגליה (המשרד לענייני הונאות) חקרו במהלך ארבע השנים האחרונות האם ההלוואות הללו ואחרות נוצלו לטובת משכורות גבוהות ללא הצדקה, הפרשות לפנסיה למנהלי החברה ורכישת נכסי נדל"ן שונים ברחבי העולם בהיקף של מיליוני דולרים, ללא שום קשר הגיוני או נראה לעין לעסקיה של רובר. דובר קבוצת פיניקס, רמזי סמית', טען בראיון ל-BBC כי האשמות הממשלה הנן חסרות בסיס. לדבריו, הבדיקה זכתה למלוא שיתוף הפעולה של חברי הקבוצה הבטוחים כי הבדיקה לא תהפוך להאשמה פלילית.

להזכירכם, בשנת 2005 פשטה רובר את הרגל שהביאה לחיסולן של כ-6,000 משרות ופגיעה נוספת בעוד כ-9,000 סוכניות רכב וקבלני משנה עקריים של החברה. לאחר שניסיון ההצלה לא צלח והחברה התפשטה מנכסיה, היא נמכרה לקונצרן הסיני SAIC אשר שילם עבור החברה כמיליארד וחצי דולר.

יש לציין כי טרם התקבלה החלטה בפרקליטות המדינה האם להגיש כתבי אישום בעניין אם לאו, וההחלטה על כך תתקבל בקרוב. אנו משערים כי אנשי SAIC והממשל הסיני יתעניינו בהחלטה בשל האפשרות לתבוע את חברי הפיניקס, אם וכאשר.