חבר הנהלת ב.מ.וו. והאחראי על השיווק והמכירה, איאן רוברטסוןהחגיגות בחטיבת מיני של ב.מ.וו לא נפסקות; רק לפני כחודשיים סיפרנו לכם על חגיגות היובל למיני (המקורית). והנה סיבה נוספת לחגיגה: המיני החדשה יוצרה בהיקף של מיליון וחצי יחידות.
הדגם אשר זכה בכבוד להתגלגל מפס הייצור במפעל באוקספורד (בו יוצרה לראשונה, ב-8 למאי 1958 המיני המקורית...) הנו קלאבמן בצבע אדום-צ'ילי המיועד ללקוח באנגליה, וסטטיסטית אין זו הפתעה גדולה. אנגליה הנה שוק היעד השני בגודלו אחרי ארה"ב למותג האופנתי של ב.מ.וו.
בצל החגיגות נזכיר שלא לעולם חוסן. בסוף שנת 2008 סבלה מיני מירידה בביקוש, ירידה אשר הביאה את החברה לסגירה יזומה של המפעלים למשך כחודש, בכדי להמנע מפיטורים.

חשיבותה של המיני בתרבות האנגלית ידועה, אולם לא בטוח שהאנגלים מודעים להיקף ההשקעה של ב.מ.וו. במותג; משנת 2001 ועד היום השקיעה ב.מ.וו כ-780 מיליון דולר בשני מפעלים (אוקספורד וסווינדון) המעסיקים כ-7,000 עובדים המייצרים את המכונית הנמכרת ב-80 מדינות ברחבי העולם. המותג "נמתח" כראוי מבחינה שיווקית וכולל עתה, מלבד הגרסאות הטריוואליות מיני וקלאבמן וגרסאות ה-S גם את הקבריו שזכתה השנה למחליפה מעודכנת, את פיילוט המיני החשמלית ובקרוב גם את גרסת הקרוס-אובר.

לחובבי הטריוויה נציין שאם נחבר יחדיו את מיליון וחצי היחידות של הדור הנוכחי עם המיני המקורית נגיע לסך של 6.8 מיליון יחידות שנמכרו מהמותג מיני, מכובד לכל הדעות. בהצלחה עד המיליון הבא!