כן, אנחנו יודעים. מכוניות משופרות מכל הסוגים והמינים צצות מדי שני וחמישי כפטריות אחרי הגשם. אבל קשה לנו להתעלם מהפורשה הלבנה הזו שהכינה סדנת ספורטק השוויצרית. השם הוא SPR1 T80 (רק לנו זה עושה אסוציאציה לוולוו?), ובעצם לא מדובר במכונית חדשה בדיוק: סדרת ה-SPR1 קיימת בגרסאות שונות מאז 2007, כאשר ה-T80 היתה הקיצונית שבהן: היא צויידה במנוע 3.6 ל' של ה-911 טורבו/GT2, אבל עם הספק שהועלה פלאים ל-802 כ"ס ו.. הנעה אחורית. ותיבה ידנית. יה, בייבי.
ב-2008 התווספה להיצע גרסת הנעה-כפולה – ועכשיו יש גרסת-על חדשה. עוד שיפורים במנוע כפול-המגדשים איפשרו להספק לזנק ל-858 כ"ס, גידול של לא פחות מ-378 כ"ס לעומת 911 טורבו מקורית (ו-338 יותר מ-GT2) – עדיין מנפח של 3.6 ל' בלבד! המשקל, לעומת זאת, נמוך בלמעלה מ-200 ק"ג בהשוואה ל-911 טורבו מקורית ועומד על 1,345 ק"ג בלבד, בסיוע מרכב מרכב קרבון-קבלאר (כולל רצפת קרבון בגחון המכונית). עוד פריטים חוסכי-משקל הם בלמים קרמיים (עם קליפרים בעלי 8 בוכנות מלפנים), טלטלים מטיטניום וחישוקים חדשים בקוטר "20. הצמיגים הם 345/25 ענקיים מאחור ו-255/30 מלפנים. כלוב התהפכות אינטגרלי תורם לקשיחות הכללית ולבטיחות, כמובן.
צילום: מנהל
כמה זה מהיר? ובכן ה-T80 עם 802 כ"ס מאיצה מ-0 ל-100 ב-3.0 שניות, ל-200 קמ"ש ב-8.6 שניות, ול-300 קמ"ש ב-18.9 שניות. במסלול נארדו שבאיטליה נמדדה לה מהירות מרבית של 380 קמ"ש. עכשיו יש לה עוד 56 כ"ס אז לפי החשבון שלנו היא, אה, תהיה עוד יותר מהירה. יחס ההספק-משקל של ה-T80 הזו, במקרה ולא שמתם לב, עדיף על זה של בוגאטי ויירון.