דלק רכב השיקה שלשום את מאזדה 3 החדשה, המכונית שבאה כהמשך למאזדה 3, מאזדה לאנטיס וה-323. המאזדה המשפחתית היא מלכת הכביש הישראלי הבלתי מעורערת והיא כובשת בכל פעם מחדש את טבלת המכירות הן במגזר הליסינג והן במגזר הפרטי. המכונית החדשה תמשיך את המסורת של אחיותיה הוותיקות ומסתמנת כחטיף שוק הרכב הישראלי.

לנסיעת ההתרשמות הגעתי ללא ציפיות מיוחדות מהרכב החדש למרות מתיחת הפנים המשמעותית. במבט ראשון, ה-3 החדשה דומה לאחותה היוצאת עד כדי כך שבזוויות מסוימות אני לא מצליח להבחין בשוני ביניהן.

חלל הרכב, אומנם שונה מעט והוא נראה כעת קצת יותר איכותי ומודרני יותר מתא הנוסעים של ה-3 היוצאת. את המספרים המוצגים בלוח המחוונים של הדגם החדש קשה לראות באור יום חזק ולשם כך צריך להדליק אורות גם ביום.

נקודת התורפה של ה-3 היוצאת הייתה מזגן חלש, ששודרג לבקשת היבואן בארץ. דלק רכב המשיכה לדרוש שיפור של מנגנון מיזוג האוויר ואכן, הדגם החדש מתאים גם לאנשים שחיות המחמד החביבות עליהן הם פינגווינים וכלבי מזחלות - יום שלם נסענו, מהצפון לאילת, דרך הבקעה והערבה בשעות הצהריים הלוהטות, מד הטמפרטורה החיצוני דיווח שבחוץ 43 מעלות ובאוטו היה קריר, ה"הזדמנויות" שהיו לנו להזיע היו דווקא נקודות הרענון שבהן החלפנו כלי רכב, כדי להתנסות בדגמים השונים.

לדגם הבסיסי 105 כוחות סוס, והוא רוכב על אותה שלדה ומנוע של המאזדה היוצאת. המכונית מגיבה טוב בסל"ד גבוה כשאת הפעולה הנמרצת של המנוע מלווה רעש מנוע משמעותי. ה-3 קצת "כבדה" בגרסת 1.6 ליטר הבסיסית ולכן לבעלי יכולת מומלץ מאוד לרכוש את דגם 2 הליטר, אשר לו 150 כ"ס המניעים את הרכב בצורה עירנית ונמרצת משמעותית מדגם המיועד לצי.

ההיגוי נשאר מדוייק כשהיה בדגם הקודם ומשדר לנהג בדיוק את מה שקורה על הכביש. אחיזת כביש של המכונית מרשימה וגם במהירויות גבוהות היא נשארת יציבה הכביש ושומרת על תחושת הביטחון של הנהג. מודה שוויתרנו מראש על יציאה לעקיפות לחוצות עם דגם הצי, בגלל הרושם שהמכונית צריכה עוד כמה סוסים באורווה שלה.

תא המטען של ה-3 גדל משמעותית לעומת ה-3 היוצאת, דבר שיעמיד אותה כמכונית מעודפת לבעלי משפחות שמקבלים רכב מהעבודה. מרווח הרגליים במושב האחורי עדיין טעון שיפור אך אינו נופל בהרבה ממכוניות אחרות הנמצאות בקבוצת שווי שימוש 2.

בגרסאות הסדאן שבקבוצה 2 יתחרו על לב הרוכשים בעיקר השברולט קרוז שלה תא נוסעים מפנק יותר והטויוטה קורולה שמתהדרת במנוע חזק יותר.

לסיכום: מאזדה 3 החדשה עומדת כנראה להיות החטיף הבא בשוק הרכב הישראלי כמו אחיותיה הוותיקות, למרות וכנראה בגלל הדימיון לדגם היוצא.

רוכשי המאזדה החדשה, ימשיכו לקבל תמורה טובה לכספם, עם ירידת ערך נמוכה יחסית, שירות טוב מהחברה וכלי רכב אמין. והשילוש הקדוש של שמירת ערך, שירות טוב ואמינות יותירו את המשפחתית של מאזדה, גם בדגם זה, בראש טבלת המכירות.