קיה סורנטו החדש לגמרי כבר הוצג בשוק הבית שלו באפריל, במסגרת תערוכת סיאול, ובקוריאה הוא נמכר מאז. עתה דווח כי את חשיפתו האירופאית יבצע הכביש-שטח המרוכך בפרנקפורט בספטמבר הקרוב.
כפי שכבר סיפרנו לכם, מדובר בסורנטו חדש לחלוטין, שביצע פניה ברורה לכיוון הרך והמעודן יותר, ולפיכך "נפטר"  משלדת הסולם, מהמרכב הנפרד, מהסרן ה"חי" מאחור ומיחס העברה נמוך לטובת מערכות הנעה כפולה קבועה, מתלים נפרדים, מרכב אחוד ועוד פינוקים שנועדו יותר לחיי כביש וכרך נעימים – פחות להסתערויות על בולדרים ואגני בוץ.
עם או בלי קשר, גם העיצוב הפך מרוכך ומעודן יותר, פחות חד ואגרסיבי מזה של קודמו. בקיה כמובן שמדגישים את היתרונות שבהפיכת ה-SUV המגודל שלהם לחובב אספלט, ובראשם שיפור דינאמי, התנהגות כביש בטוחה יותר ונסיעה נעימה מבעבר.

הסורנטו החדש מתבסס על מכלולי ה"אח" יונדאי ix55; אורכו 469 ס"מ (ארוך ב-9.5 ס"מ ביחס לדגם היוצא), כאשר מצד שני התקצר בסיס הגלגלים בס"מ בודד, לכדי 270 ס"מ.
מחירים טרם פורסמו ומן הסתם גם לא כוונות היבואן המקומי לגבי דגם זה, אם כי סביר מאוד להניח שהסורנטו החדש יגיע גם אלינו לאחר החשיפה האירופאית ופרסום המפרט והמחירים המלאים.