יצרנית המסורים וציוד הגינון השבדית הוסקוורנה (כן, יש קשר גנטי עם מותג האופנועים בשם זה) חשפה מכסחת דשא לנסיעה ('טרקטורון כיסוח') חשמלית נטענת, המוזנת באמצעות סוללות מתקדמות מסוג ליתיום-פוספט.
דווקא התחום המנועי הכי "ירוק", תרתי משמע, קרי – כל הקשור לגינון, נוף וכלי גינון מקצועיים, נותר די פרימיטיבי, רועש ומזהם; הסיבה העיקרית היא טכנולוגיה; כולנו מכירים זה מכבר מכסחות דשא חשמליות או כלי עבודה חשמליים אחרים ואף כלים עם סוללות נטענות, אבל מדובר בכלי המחובר באמצעות כבל לשקע החשמל, או שהסוללות הנטענות כבדות ומסורבלות. כלים בהם נדרש כוח רב – כמו למשל במכסחות דשא עליהן יושב מפעיל – לא ניתן עד כה מענה מתבקש בדמות הינע חשמלי אמיתי, פשוט, חזק דיו וזמין.
כיסוח נקי
צילום: מנהל
עתה חושפת כאמור הוסקוורנה קונספט (שאינו פועל עדיין) של מכסחת נוסעת (המכונה 'בלרינה' בשל יכולות הסיבוב והתמרון שלה – על צירה) שכולה היי-טק ועתידנות. הקונספט נקרא 'פנתרה לאו' (Panthera Leo) והוא זועק "ירוק" מכל עבר.
נתחיל בהנעה; חמישה מנועים חשמליים עצמאיים שכולם ניזונים מצבר סוללות ליתיום פוספט כאמור, מניעים כל אחד מערכת אחרת: שניים לצמד הגלגלים המניעים (הקדמיים - אחד לכל גלגל, המותקן בחישוק) ושלושה קטנים יותר למנגנון הכיסוח עצמו – התופים המתכווננים מלפנים.
גם הכלי עצמו בנוי באופן הידידותי ביותר: רוב רובו של הפנתרה עשוי חומרים הניתנים למחזור.
אבל, המעניינת ביותר היא ככל הנראה מערכת הבקרה והשליטה הממוחשבת של הכלי, שניתנת לבקרה ושליטה פשוטה באמצעות צג LCD מעל לגלגל ההגה. מערכת חיישנים וגלאים (המזהים, בין היתר, מכשולים או גופי מתכת החבויים בדשא), מודדי הספק ועומס מנטרים בכל רגע נתון את מצב העבודה, פני השטח, השיפוע, גובה וצפיפות הדשא ועוד. התוצאה היא מצג תמידי המעדכן את המפעיל בכל רגע נתון מה עליו לבצע בכדי לייעל את העבודה או מזהירו – באמצעות קול אזהרה – בפני מכשול או כל צרה אחרת. הכלי ניתן להפעלה פשוטה מגלגל ההגה (כולל עצירה, האצה, נסיעה לפנים או לאחור וכמובן סיבוב) וניתן לכוון את רוחב העבודה באמצעות הצג, לפסי כיסוח צרים או רחבים, לפי הצורך.

לקונספט אין כל אמצעי איסוף גזם, וזאת בשל מנגנון הכיסוח הייחודי, החותך את הדשא בעצם פעמיים – בכיסוח עצמו ושוב בהליך הנפילה חזרה אל הקרקע, ובכך הופך אותו לטחון דק במידה שהופכת אותו לדשן שאין צורך לפנות וניתן להשאירו על הדשא המכוסח. זמן הטעינה לא נמסר אך על-פי הצהרות הוסקווארנה תספיק טעינה מלאה של הסוללות לפחות לשעתיים של עבודה מאומצת.
הוסקוורנה הודיע כי ה'פנתרה Leo' ייכנס לייצור סדרתי "בטווח של 5 השנים הקרובות".