"החלום שלי הוא להפוך בסופו של תהליך לפארק מוטורי." כך מצהיר אלון עוז, יזם פרויקט 'המסלול'. מדובר במסלול חדש לנהיגה מתקדמת ולהדרכות נהיגה שמוקם מאחורי גני התערוכה – במתחם הדרייב-אין לשעבר.

השטח, 90 דונם השייכים לחברה פרטית בבעלות עריית תל אביב, נוקה, סומן וגודר מחדש כאשר על תכנון המסלול ובנייתו, אמונה חברת 'דרייב-ארט' של און יעקובסון וליאור לוי. במקום שני מסלולים מסומנים – ארוך וקצר (1.7 ק"מ ו-1.4 ק"מ בהתאמה) – חניה ל-500 כלי רכב ואזור מיוחד לצופים בקרבת ה'פיטס' ונקודת ההזנקה. בנוסף, ישנו שטח חולי שטרם סודר שבפוטנציאל להפכו למסלול יעודי לרכבי 4x4 באורך של 450 מ'.

"הרעיון למיזם נולד באמצע 2008, כאשר החלטתי להתמקד בענף הרכב." אומר עוז. "וברגע שקבלתי את כל האישורים הנדרשים יצאתי לדרך." העבודות בשטח עצמו החלו לפני כ-3 חודשים ונמצאים כעת בשלבים סופיים. "אתמול למשל הגיע סמי-טריילר והוריד במתחם כ-4,000 צמיגים. אלה יצבעו באדום ולבן, יקשרו בחבילות של 3 ויפוזרו לאורך המסלול." מסביר עוז.
מסלול הדרכת נהיגה בלב ת
צילום: מנהל
עוז מייעד את המסלול לענף הרכב: יבואני מכוניות, אופנועים וטרקטורונים, חברות ליסינג והשכרה, אך לא רק להם אלא גם ליבואני צמיגים ואבזרים נלווים לרכב, ליבואני אופניים, לקבוצות עובדים ואנשים פרטיים. "תמורת כ-650 שקלים, אדם פרטי שירצה לבוא יקבל לא רק קורס נהיגה מתקדמת וחווית נהיגה שלא ישכח," אומר עוז, "אלא גם הצטרפות למועדון שלנו שיקנה לו בעתיד אפשרות לנהיגת סולו כפי שקיים במסלולים שונים בעולם."

לעוז (37 נשוי +3) עבר עשיר בתחום ההפקות כאשר בבעלותו יחד עם שותפו העסקי מאיר מנצור חברת זואי הפקות – על שם בתו של עוז. עתה הם גם היזמים של פרויקט 'מסלול' שיתחיל לפעול בקרוב, כאשר אירוע הפתיחה – המיועד לאנשי הענף בלבד – כבר מתוכנן ליום שישי הבא (26/6). "אין עוד מסלול שכזה בגוש דן, ועוד באזור כל כך מרכזי" אומר עוז. "השקענו במתחם עד כה 250,000 שקלים ואני חושב שהפוטנציאל שלו עצום. תראה, עוד בטרם נפתח המסלול נסגרו כבר 8 אירועים גדולים.