מהרבה בחינות טכנולוגיות, בעיקר אבל לא רק התחום הבטיחותי, אופנועים מודרניים מפגרים אחרי מכוניות; באופנועים אי-אפשר למצוא בקרת-שיוט אקטיבית, חיישני חניה, או בקרת אקלים מפוצלת. אבל עכשיו דומה כי חברת קאוואסאקי עומדת לצמצם את הפער – לפחות בחלקו.
דגם ה-GTR1400 של קאוואסאקי הוא כבר עתה אחד האופנועים המתקדמים בעולם מבחינה טכנולוגית. מדובר בדגם ספורט-תיור שהושק ב-2007, ומעבר למנוע גדול ואדיר-כוח אפשר למצוא בו פטנטים נדירים או פשוט בלתי-קיימים בעולם הדו-גלגלי, כמו התנעה ללא מפתח (Keyless), חישני לחץ אוויר בצמיגים ותזמון שסתומים משתנה במנוע.

ועכשיו, כאמור, מגיע השלב הבא. קאוואסאקי מפתחת טכנולוגיות חדשות עבור ספינת השיוט המהירה שלה, ובראשן – מערכת ראיית לילה המבוססת על חיישני אינפרא-אדום.
עד עתה אפשר היה למצוא מערכות ראיית לילה כאלו רק במכוניות פאר יקרות. אצל קאוואסאקי תתבסס המערכת על צמד מצלמות תרמיות שישולבו במראות הצד של האופנוע. התמונות מצמד המצלמות יועברו למחשב האופנוע, אשר באמצעות עיבוד התמונות יזהה דמויות גם כאשר הן נמצאות מחוץ לטווח ההארה של פנסי האופנוע. המחשב אף יוכל לפענח את מרחק הדמות לפי ההבדלים בין שתי התמונות (כפי שהמוח מעבד את המידע שמגיע משתי העיניים, מה שמכונה ראייה סטריאוסקופית). במידת הצורך יתריע המחשב לנהג על קרבה מסוכנת לעצם כלשהו. בנוסף, התמונה מאחת המצלמות תוצג לרוכב על צג מרכזי.
הטכנולוגיה כבר קיימת – היא נמצאת כאמור בשימוש במכוניות-יוקרה, וכמובן ביישומים צבאיים; לפי הדיווחים בחו"ל קאוואסאקי כבר הגישה בקשות פטנטים מפורטות. ההערכה היא כי ניתן יהיה לרכוש את המערכת החדשה, כציוד מקורי או כאופציה, כבר בשנה הבאה – וזו בהחלט תהיה מהפכה. לאף יצרן אופנועים אחר אין מערכת דומה, אפילו לא ב.מ.וו שמשתמשת באותה טכנולוגיה במכוניותיה.
רוצים עוד? קאוואסאקי עסוקה גם בפיתוח תצוגה עילית שתאפשר הקרנת נתונים לרוכב על משקף הקסדה. המשמעות היא לא רק נתונים פשוטים כמו מהירות, טווח נסיעה שמאפשר מיכל הדלק או התראות שונות: בעתיד יתכן שניתן יהיה להשתמש בטכנולוגיה זו כדי להראות לרוכב את תמונת מערכת ראיית הלילה, תוך שימוש למשל בתקשורת בלוטות'.