עוד בטרם התאוששנו מרעידת-האדמה של פשיטת-הרגל של GM, הגדולה בהיסטוריה של תעשיית הרכב, והנה אנו מתבשרים כי GM הצליחה להפטר לפחות מאחד מנכסיה המעיקים: האמר. ההודעה הראשונה בענין הגיעה כבר שלשום, מיד לאחר ההודעה על הליך פשיטת הרגל, כאשר GM מסרה רשמית כי נמצא קונה להאמר – מבלי לציין את זהותו. אתמול נמסרה הודעה נוספת, אשר אישרה ידיעות שכבר התפרסמו בעיתונות האמריקנית. האמר תרכש על-ידי חברה סינית בבעלות פרטית שמתמחה בייצור ציוד מכני הנדסי כבד, ולאחרונה גם החלה לייצר משאיות. השם לא יאמר דבר למי שאינו מעורה בענפים אלו: "סיצ'ואן טנגז'ונג". לפי ההודעה לעיתונות, GM נמצאת במו"מ מתקדם לגבי העסקה (אשר בכל מקרה כפופה לאישור ממשלת סין, אישור המחוייב בעסקאות רכישה של חברות חיצוניות שהיקפן מעל 100 מיליון דולר). עוד אומרת ההודעה כי הצפי הוא כי החברה הסינית תחתום על הסכם ייצור, אספקת רכיבים וכן הלאה עם GM: דגמי האמר הנוכחיים, H2 ו-H3, מבוססים על רכיבי GM, מפלטפורמות ועד מנועים. ה-H2 מבוסס על פלטפורמת רכבי הפנאי הכבדים של GM ואילו ה-H3 משתמש בפלטפורמת הטנדרים הבינוניים של הקונצרן.
נשיא החברה הסינית אמר כי "מותג האמר הוא שם נרדף להרפתקה, חופש והתפעמות, ובכוונתנו להמשיך את המורשת הזו על ידי השקעה בהאמר שתאפשר לו לחדש ולצמוח בדרכים חדשות ומרגשות, בהובלת צוות ההנהלה הנוכחי". לא רק המנהלים, גם משרדי החברה ואתריה השונים ימשיכו לפעול מארה"ב. אז מה ישתנה? ההשקעה הסינית תאפשר להאמר להתאים את עצמה טוב יותר לדרישות העכשוויות של עולם הרכב, ממשיך ואומר נשיא סיצ'ואן טנגז'ונג. דהיינו, כלי רכב חסכוניים יותר בדלק, למשל. עוד מתוכנן להרחיב את רשת מפיצי וסוכני האמר ברחבי העולם, במיוחד בשווקים חדשים ומתפתחים כמו... סין, כמובן.
"האמר הוא מותג גלובאלי עם פוטנציאל גידול מצויין", אומר בהודעה הרשמית מנכ"ל האמר הנוכחי ג'יימס טיילור, וגורם לפחות לכותב שורות אלה לזקוף גבה. "אם תחתם העסקה היא תאפשר לנו לצאת למתקפה גלובלית אגרסיבית שתבטיח לנו עתיד מצליח עם שותפינו החדשים". תזכורת: ברבעון הראשון של השנה מכרה האמר רק כ-5,000 מכוניות ברחבי העולם, פחות מ-40% ממכירותיה באותה תקופה ב-2008, וכ-30% ממכירותיה ברבעון הראשון של 2007!
סיכום העסקה צפוי ברבעון השלישי של שנה זו. ההיקף הכספי עליו מדובר אינו ידוע אך ההערכה היא כי מדובר על פחות מחצי מיליארד דולר.