שינוי קטן בעקבות לחצה של מחלקת השיווק? אולי, אבל מעניין מה בדיוק התרחש במוטוגוצי מאחורי הקלעים; האופנוע שבתמונות שלפניכם הוצג במקור בתערוכת מילאנו האחרונה בסוף השנה שעברה תחת השם TT. מדובר היה בגרסה קרבית יותר ובעלת מעט יותר אוריינטציית שטח מהגרסה הרגילה של ה'סטלביו'. במוטוגוצי נקראת תצורה זו "מקסי-אנדורו".
הסטלביו מהווה את הפרשנות של מוטוגוצי לאופנועי הטיול הגדולים, מהסוג שמעמיסים עליהם חצי בית, מכוונים את החרטום ונותנים גז; המפלץ אמור להצליח להביא אתכם לכל חור על הגלובוס – אם לא באמת, לפחות מבחינת התדמית.
הסטלביו הושק בשעתו עם גלגלים בקוטר 19" מלפנים, 17" מאחור, שניהם עם 'שפיצים' אבל עם צמיגים שמכוונים יותר לכביש ("טיובלס", אגב). לא מפתיע. עוד מלפנים ישנו מזלג הפוך בקוטר 50 מ"מ ובתחתיתו צמד קאליפרים ראדיאלים. מושב הרוכב (שנראה נוח מאד...) ניתן לכיוון וכך גם המשקף מלפנים.
המנוע מגיע מהנורג הגדול. מדובר ביחידת כוח בנפח 1,200 סמ"ק' (4 שסת') שמפיקה מעל 100 כ"ס. ההנעה באמצעות גל-הינע כמובן – מסורת ארוכת שנים אצל מוטוגוצי.

עכשיו, עם תחילת שיווקו של האופנוע באירופה, משנה גוצי את השם ומכנה אותו NTX. נזכיר רק כי לגוצי היה במהלך שנות ה-80 דגם דו-שימושי שכונה NTX, ואפילו בארץ ראינו אותו.

כך או כך, מעבר לשם המהות מאחורי הגרסה החדשה לא השתנתה. יש תוספת של מזוודות, פנסים נוספים בצידי מסיכת החזית, מגן מנוע בתחתיתו וכן מסגרת הגנה מפלדה לצילינדרים, צמיגי שטח, מגני ידיים מחוזקים ועוד. בנוסף מגיע האופנוע בצביעה ייחודית בשני גוונים. ואם היה לכם ספק – על הכוונת של גוצי נמצאת גרסת האדוונצ'ר של ב.מ.וו.
מגרה מאד, אנחנו חייבים להודות.
בישראל? לא ממש...
למגזין פול גז לחצו כאן