סגן נשיא מחלקת העיצוב הגלובאלית ב-GM, אד וולברן (משמאל) לוחץ את ידיו של אד מונטגומרי, יו"ר קבוצת המשימה לשיקום קהילת תעשיית הרכבלאחר שבסוף השבוע האחרון דווח, כי ממשל אובמה מתכוון להוביל את ג'נרל מוטורס לתהליך פשיטת רגל מהיר שיחל כבר בשבוע הבא – נראה, כי יצרנית הרכבים האמריקנית מסרבת לגווע. לאחר סיום המסחר בוול סטריט ביום שישי האחרון, פורסם כי החברה לוותה עוד 4 מיליארד דולר מהממשל האמריקני, מה שמביא את סך הכספים שקיבלה ענקית הרכב מהממשל הפדרלי ל-19.4 מיליארד דולר.

בהודעה לרשות ני"ע האמריקנית (SEC), גנרל מוטורס אף הודיעה כי היא צופה שיזדקקו לה עוד 7.6 מיליארד דולר של כספי סיוע, לאחר הדד-ליין ב-1 ביוני, בו עליה להציג לממשל האמריקני תוכנית הבראה מסודרת. הפרסום לא פירט למה תקצה החברה את 4 מיליארד הדולר שקיבלה שלשום מהממשל, אך ג'נרל מוטורס אמרה כי היא דיווחה לאוצר האמריקני למה יוקצו כספי הסיוע החדשים.

נזכיר, כי שלשלום גם דווח ב'וושינגטון פוסט' כי ממשל אובמה, כאמור, מתכנן להוביל את ג'נרל מוטורס לתהליך פשיטת רגל מהירה שיחל כבר בשבוע הבא. במסגרת התוכנית מתכנן הממשל להשקיע בחברה החדשה שתקום על חורבותיה של ג'נרל מוטורס כ-30 מיליארד דולר לפחות. הפרטים עדיין תחת מו"מ בין נציגי הממשל להנהלת החברה.

כן פורסם, כי איגוד עובדי הרכב בארה"ב הודיע כי הגיע להסכם עם החברה וה'פד'. לפי ההסכם שנחתם עם הארגון העובדים המייצג 60 אלף מעובדי החברה – תפחית ג'נרל מוטורס את היקף התחייבויותיה בסך 20 מיליארד דולר למימון ביטוח הבריאות לפנסיונרים של האיגוד.