במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול הכריזו דיימלר וטסלה על הסכם שיתוף פעולה ביניהן, ובכך מעמיקות יחסי עבודה שכבר קיימים בין שתי החברות. דיימלר רוכשת 10% מטסלה (ובכך מזרימה מימון שיסייע לטסלה להשלמת פיתוח מכונית הסדאן החדשה שלה, מודל S – מימון לו זקוקה החברה למרות קצב הזמנות מרשים לטסלה רודסטר). הסכום המדוייק ששולם לא צויין, אך מדובר על שתי ספרות במיליוני דולרים. פרופ' הרברט קלר, סגן נשיא דיימלר לעניני הנעה חשמלית ועתידית, יצטרף לחבר המנהלים של טסלה.
כיום כבר מספקת טסלה מצברי ליתיום-איון ומערכות טעינה הנלוות אליהן עבור הגרסה החשמלית של הסמארט, שייצור סדרתי של 1,000 היחידות הראשונות שלה אמור להתחיל מאוחר יותר השנה (ואשר הוזכרה כתמריץ אפשרי לחזרת סמארט לשוק הישראלי). השת"פ החדש יאפשר לשתי החברות לפעול באופן צמוד יותר ולהנות זו מהידע והנסיון של זו בתחומים הרלבנטיים – דהיינו מצברים ומערכות הנעה לכלי רכב חשמליים (ומן הסתם היברידיים), בעיקר. עבור דיימלר מדובר בצעד משמעותי לאור התכניות שלה לטווח הקרוב: עוד השנה אמורה מרצדס להתחיל בייצור בהיקף קטן של גרסת תא-דלק של ה-B-קלאס, וב-2010 אמורה לצאת המרצדס החשמלית ראשונה. דיימלר מתכננת לצייד את כל מכוניותיה החשמליות וההיברידיות במצברי ליתיום-איון מתוצרתה העצמית החל מ-2012, ומוקדם יותר השנה כבר הקימה מיזם משותף עם חברות גרמניות למטרה זו.
את ההודעה מסרו במשותף מנהל המחקר והפיתוח בדיימלר, ד"ר תומאס וובר, ויו"ר טסלה אלון מאסק.

אנחנו נוהגים בטסלה רודסטר
סדאן חשמלית: חשיפה רשמית לטסלה מודל S