בחודשים הבאים צפויה הצפה של ייבוא כלי רכב מייבוא אישי ומיבוא מקביל מארצות הברית. כך העריכו היום בכירים בענף הרכב. בענף אומרים כי בימים אלה נוצר בשוק הרכב האמריקני "מצב ייחודי ונדיר של היצע חריג של כלי רכב חדשים ומשומשים", בעקבות סגירת אלפי סוכנויות של ג'נרל מוטורס וקרייזלר בכל רחבי ארצות הברית.
 
בסוף השבוע האחרון הודיעו גם קרייזלר וגם ג'נרל מוטורס על תחילה של תוכנית לקיצוץ דרסטי במספר הסוכנים שלהן בארצות הברית. קרייזלר שלחה בסוף השבוע הודעה ל-789 דילרים בכל רחבי צפון אמריקה כי בכוונתה לסיים את ההתקשרות עימם עד תחילת חודש יוני כחלק מתהליך ה"צ'פטר 11" שבו היא נמצאת. מדובר בכמעט 25% ממספר הדילרים הנוכחיים של החברה.
במקביל הודיעה ג'נרל מוטורס לכ-1,100 מהדילרים שלה בארצות הברית, שבכוונתה להפסיק את ההתקשרות עימם כחלק מתוכניתה לצמצם כ-42% מהסוכנים שלה בארצות הברית עד סוף השנה הבאה. בארצות הברית מעריכים כי המלאי של סוכני קרייזלר שפוטרו בלבד עומד על כ-120 אלף כלי רכב בשווי של כ-2.5 מיליארד דולר.

בארצות הברית צופים כי דילרים רבים ינסו בחודשים הקרובים להיפטר ממלאים של עשרות אלפי כלי רכב חדשים ורכבי טרייד-אין בהליכים מזורזים, שכוללים מכירה באמצעות מכרזים. בנוסף צפוי גל של פשיטות רגל ועיקולי כלי רכב של דילרים. מקור בכיר בענף הייבוא האישי אמר כי "כבר בשבועות האחרונים, כאשר הכיוון היה ברור, החלו להיווצר הזדמנויות רכישה חריגות עם הנחות של אלפי דולרים, כאשר כלי רכב חדשים הוצעו במחיר של משומשים בני שנה שנתיים". עם זאת, הוא הוסיף כי לכלי רכב אלה יש ביקושים בכל העולם וכי מחזור המכירות שלהם מהיר יחסית.

יצוין כי ההתכווצות הדרמטית של שוק הרכב בארצות הברית יוצרת הזדמנות גם ליצירת "סטוקים" גדולים לרכישת כלי רכב בייבוא מקביל, כלומר ייבוא מסחרי המוני לא דרך היצרנים. בשבוע שעבר אושרה פתיחת השוק לייבוא מקביל בתוך 6 חודשים במסגרת חוק ההסדרים.