מאזדה, המותג המוביל בישראל, לא נמלטה מהשפעות המצב הכלכלי הכלל-עולמי. עם פרסום התוצאות העסקיות לשנת המס היפנית 2008 שהסתיימה בסוף מרץ, עולה כי היצרנית היפנית עברה מהפך – ומרווחי שיא בשנת המס הקודמת צנחה להפסד. בשנת המס החולפת ירדו הכנסות מאזדה הכוללות באופן חד, מכ-3.5 טריליון ין לקצת מעל 2.5 טריליון (כ-26 מיליארד דולר) – צניחה של 27%. במקום רווח-שיא תפעולי של 162 מיליארד ין בשנת המס 2007 ספגה מאזדה הפסד תפעולי של 28.4 מיליארד ין, כ-300 מיליון דולר. ולעומת רווח נקי של 92 מיליארד ין, המספרים הפעם מראים הפסד נקי של 71.5 מיליארד ין שהם כ-730 מיליון דולר או 550 מיליון אירו.
מספר המכוניות שנמכרו ירד ב-7.5%, מ-1.363 מיליון ל-1.261 מיליון. צפון אמריקה הוא השוק הגדול ביותר של מאזדה, שם נמכרו 347,000 מכוניות – ירידה של 14%. באירופה נרשמו מכירות של 322,000 מכוניות, ירידה צנועה של 2% (אך גידול בנתח השוק על רקע ירידה גדולה יותר בהיקף הכללי של מכירת מכוניות). ביפן נמכרו 219,000 מכוניות, ירידה של 15%, ובסין – נקודת אור מובהקת – חלה עליה של 33% ל-135,000 מכוניות. בשאר שווקי העולם נמכרו עוד 238,000 מכוניות, ירידה של 13%.
התחזית ל-2009 אינה אופטימית ומדברת על המשך המגמה. ההכנסה הכוללת הצפויה היא רק קצת מעל 2 טריליון ין, עם הפסד תפעולי גבוה עוד יותר מהשנה שיגיע ל-50 מיליארד ין. מכירת מכוניות צפויה להמשיך לרדת ואף בשיעור חד עוד יותר, ותגיע ל-1.1 מיליון מכוניות, ירידה של כ-13%.