סקודה יטי מכונית הפנאי של סקודה (Yeti, איש השלג האגדי מההימלאיה), החלה את דרכה כרכב תצוגה חביב למדי בתערוכת ז'נבה 2005. סקודה ציינו שהיטי נתפס כ"יצור חיובי וידידותי המציג ניגוד מהנה לרכבי פנאי/שטח אחרים, ומיועד לתנועה עירונית כמו גם לשטח". לא ברור האם הכוונה להשראה השעירה מההימלאיה או למכונית.

התגובות החמות לה זכתה מכונית התצוגה עודדו את קברניטי החברה להביא את היטי לייצור, אולם בין החשיפה הראשונית של הקונספט ועד ליציאה את שערי המפעל בקוסיני (Kvasiny), צ'כיה, נדרשו לסקודה יותר מארבע שנים – לפני יומיים, ב-12 למאי 2009, התגלגלה סקודה יטי הראשונה משערי המפעל. השתהות זו מעט תמוהה נוכח העובדה שהיטי המתבססת על פלטפורמת פולקסווגן גולף (כפי שמלמד בסיס הגלגלים של 257.8 ס"מ) ואינה מצריכה התאמות רבות מחד, ומהווה את נציגתה היחידה של סקודה בסגמנט הפנאי-שטח הגדל מאידך. חובבי רכב התצוגה יתנחמו בכך שהדגם הסדרתי דומה מאד לרכב התצוגה הנאה.

מידותיה של סקודה יטי, מעבר לבסיס הגלגלים כאמור, הנם אורך של 423.3 ס"מ, רוחב של 179.3 ס"מ וגובה של 196.1 ס"מ. אורכו של הרכב מייצר לדעתנו מראה פחות רך ויותר קרוסאובר מאשר רכב פנאי. יתכן שזו פרשנותה של סקודה לסגמנט.

היצע המנועים כולל אך ורק מנועי ארבעה צילינדרים מוגדשי טורבו. זוג מנועי בנזין – TSI – בנפחים 1.2 ו-1.8 ליטרים עם 105 ו-160 כ"ס בהתאמה ושלישיית מנועי דיזל, כולם בנפח 2.0 ליטרים עם הספקים של 110, 140 ו-170 כ"ס. גרסת הבנזין החלשה תוצע בתצורת הנעה קדמית בלבד והאחרות רק עם הנעה כפולה. מרווח הגחון עומד על 18 ס"מ מכובדים, ללא קשר להנעה. סקודה יטי תוצע עם חישוקי 17 אינץ' כסטנדרט כמו גם עם מערכת בקרה לירידה במורד המבוססת על ה-ESP וה-ABS. למרות ההנעה הכפולה, מרווח הגחון והעזרים האלקטרוניים, אין מדובר בחיית שטח.

סקודה יטי מכוונת בין השאר כנגד הפורד קוגה, הטויוטה ראב4 ואולי אף גם מול הפולקסווגן טיגואן המוצלח.

לחובבי האנקטודות נציין שהמכונית הראשונה לרדת מפס הייצור בקוסיני (Kvasiny), צ'כיה היתה יטי כחולה בעלת מנוע בנזין 1.8 ליטרים TSI. תחילת השיווק צפויה באירופה בקיץ. ובארץ? עוד אין הצהרות רשמיות, ואנו משערים כי סקודה יטי תשווק בארץ במהלך שנה הבאה.