"אנחנו מטילים אחריות אישית על שר התחבורה ישראל כץ." כך אמר היום (א') אבי נאור יו"ר עמותת אור ירוק, במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל שינוי אסטרטגיה של העמותה שהוא עומד בראשה. כחלק מהשינוי האסטרטגי הציגה העמותה קמפיין חדש שעתיד לצאת בימים הקרובים וסיסמתו: "375, מספר המוות של ישראל." לדברי נאור, על פי המלצות ועדת שיינין מספר ההרוגים מדי שנה צריך לרדת בכ-6% שמשמעותם ב-2009 – 375 איש. "אם יצליח שר התחבורה לעמוד ביעד," אומר נאור, "נברך את השר. אם לא, נתקוף אותו על כך."

"שר התחבורה הקודם, שאול מופז, נכשל בתפקידו" הכריז מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, בהתייחסו לתוכנית הלאומית למאבק בתאונות הדרכים, של ועדת שיינין. "זו אושרה בממשלה ובכנסת עוד ב-2005, אך יושמה באופן חלקי בלבד" אמר אבואב שהוסיף, "אנחנו מצפים משר התחבורה החדש להתחייב אישית להורדת מספר ההרוגים וזאת על פי היעדים שקבעה הממשלה. על פי יעד זה, יוכל הציבור לשפוט את השר הנבחר."

אבואב לא רק מתח ביקורת על שר התחבורה היוצא אלא גם על זה הנכנס: "בעוד משרדי ממשלה שונים מנהלים מאבק בקיצוץ תקציב משרדם, העומד בראש משרד התחבורה שותק". לדבריו, הקיצוץ הנוכחי, העומד על 200 מיליון שקלים, לא רק יגרום לחדלות יכולות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אלא יביא לקריסתה.
כדי להפריך את הטענה כי מחסור בכסף מהווה את הגורם לקיצוץ, הציג אבואב מחקר חדש שבדק את עלות תאונות הדרכים למשק הישראלי. על פי המחקר העלות למשק ב-2007 נאמדת בכ-16 מיליארד שקל. עלות זו מתבססת על עובדן תפוקה, עלויות רפואיות, עיכובי דרך, נזקי רכוש ומרכיבים נוספים. אבל המחקר מציג נתון נוסף והוא כמה חסכה המדינה כאשר היו פחות הרוגים. על פי ממצאי המחקר בשנים 2005-2007 חסכה המדינה 900 מיליון שקלים בשל הירידה בכמות ההרוגים. "צמצום תאונות הדרכים לא רק יחסוך סבל וחיי אדם, אלא גם הון עתק למשק הישראלי." סיכם אבואב.