אין ספק שהריאליטי TV הגיע גם לכחולים; אחרי מבצעי האופנועים של אמיר גיבלי, הגיע גם תורם של פיקוד מרכז להרים הפקה משלהם. ומה מצטלם במצב הכלכלי הנוכחי טוב יותר מפורשה לבנה שנוסעת לה 200 קמ"ש בכבישי הארץ ועוד מבלי לשלם את אגרת המהירות של מדינת ישראל? לא רק שהתקציב לפרוייקט מצלמות המהירות הגדול טרם אושר, אלא גם מאבדים הכנסה חשובה מהציוד הקיים.

במשטרה כבר מכירים את אותן מדבקות שחורות העשויות מחומר מחזיר אור אשר גורם לתופעה אופטית בסיסית: כאשר מצלמים את לוחית הרישוי עם פלאש, גם הרקע הצהוב מחזיר אור וגם הספרות השחורות מחזירות אור לבן. התוצאה, הלוחית כולה מופיע בצבע לבן. אלא שהפעם אחת מכוכבות ערימת התמונות "השרופות" היתה פורשה לבנה שכנראה הצטלמה בתכיפות ובשעות קבועות. במדור פענוח התמונות במשטרה ניסו טכניקות שונות של פיתוח, אך לשווא – לא ניתן היה לפענח את המספר המלא בלוחית הרישוי.

למזלם של הכחולים, קל יחסית לאתר את בעליו של רכב שכזה בארץ, ואני לא נכנס לשאלה, האם מישהו עבר על חוק צנעת הפרט והעביר מידע שלא היה אמור להעביר. איתרו את הרכב, עקבו אחריו והמתינו שבעליו יעזבו את השטח. כשזה קרה, הם ניגשו ללוחית הרישוי, ו.. רחמנא לצלן – הודבקו על הספרות מדבקות שחורות. כעת ניתן האור הירוק למבצע! אני לא מתכוון סתם לביטוי "אור ירוק", אלא שבאמת צריך למצוא גורם שיממן את התוכנית הראוותנית: "המירוץ ל-200 קמ"ש".
לשם כך פונים לעמותת "אור ירוק", לה מקורות מימון מכובדים, ומבקשים ממנה לתת חסות לתוכנית הזו, כי צריך כאן הפקת וידאו, וצריך עוד כמה וכמה ניידות ואולי גם מסוק באוויר. "אור ירוק" כמובן נרתמים לתוכנית הזו כי זה מצטלם טוב יותר מאשר דברים אחרים שחשוב יותר לעשות.
כעת שיש גב כלכלי צוות המעקב יוצא לשטח ולאוויר, ומממתין להזדמנות לעקוץ את הנהג. שזה לא קורה ביום הראשון הצוות מנסה שוב ושוב במהלך הימים הבאים. לבסוף זה קורה; נהג הפורשה נלכד באמצעות ה'דבורה' שהוא נוהג במהירות 200 קמ"ש.

נעבור לשלב התוצאות
נהג הפורשה אינו טירון בנהיגה מהירה, ולכן מיד כשנעצר טען להגנתו שנסע 90-100 קמ"ש, הוא ידע שכל מילה תשמש לרעתו ותכתב מיד בדו"ח בסעיף דברי הנהג. הוא פנה מיד לעורך דין מוכר בתחום דיני התעבורה (השם שמור במערכת) שייצג אותו. וזה כבר הגיש בקשה לפסילת השלילה המנהלתית שניתנה במקום ע"י קצין.

במה בעצם יאשימו אותו?
התמונות של הפורשה ממצלמות המהירות פסולות כי הרי אם לא היו פסולות היו מפיקים מהן כבר מזמן דו"חות. ברור שיבקש עורך הדין של הנהג להקרין בבית המשפט את הסרט המתעד את הפעלת הדבורה יגלו כי ההפעלה לא בדיוק היתה לפי כל הנהלים (הסרט עבר עריכה מאסיבית לפני שידורו בטלוויזיה), ואז מה בעצם יישאר לתביעה; אותו קטע שבו רואים את השוטרים מקלפים את המדבקות מלוחית הרישוי, שהיא בעצם העבירה היחידה שיש כאן. גם זה לא מדוייק, כי נהג הפורשה אינו הבעלים הראשונים של הרכב. הוא יוכל לטעון בתמימות, כי לא הוא הדביק את המדבקות וכי לא היתה לו שום דרך לחשוד, שחס וחלילה, בעליו הקודמים של הרכב הדביק משהו פלילי על לוחית הרישוי. לכן, אולי, יהיה כאן משפט ארוך, אך אין לי ספק שהנהג הזה יצא בזול מבית המשפט.

אם אתם שואלים מה אני הייתי עושה במקום הכחולים?
התשובה פשוטה:באותו ערב שבו הגיעו הכחולים לביתו של בעל הפורשה הם היו צריכים להגיע עם לוחית חדשה ותקנית. ומבלי לספר לו היו פשוט "מתקנים" לו את הלוחית עם המדבקות, כי הרי הלוחית אינה תקינה במצבה הנוכחי. ואז, בלי לצאת מהמשרדים הממוזגים של אגף התנועה, היו מחכים מספר ימים, שבסיומם היו להם כמה תמונות יפות מאוד שהיו "מחזיקות מים" בבית המשפט, וגם מביאות להרשאה ודאית ב-100%. כי הרי בעל הפורשה לא יוכל לטעון בפני השופט שהיו לו לוחיות "לא מצטלמות" ותיקנו לו אותן...

אל תקפצו ותגידו שזו תהיה עבירה "לתקן" לרכב לוחית רישוי כי העבירות במהלך המרדף והמבצע הזה חמורות שבעתיים!
ועוד דבר קטן, אותם אלו שמוכרים את המדבקות באמת לא ישנים טוב מאז הכתבה אבל לא בגלל שהם מפחדים שידפקו להם בדלת, הם פשוט עובדים מסביב לשעון על מנת לעמוד בביקוש למדבקות הנכספות, כי עם ישראל אמיץ מאוד.