במבצע יוצא דופן הצליח צוות נהגים של פורד לכסות מרחק של 1,445.7 מייל, שהם 2,326 ק"מ, על מיכל דלק אחד – צריכת דלק ממוצעת של 34.6 ק"מ לליטר! ההישג נקבע עם פורד פיוז'ן (Fusion) היברידית סדרתית, אשר רחוקה מלהיות קומפקטית או קלת-משקל במיוחד כך שבאמת מדובר בהישג נדיר.
המבצע נערך בתירוץ של גיוס כספים לקרן מחקר לסכרת נעורים אך למעשה מדובר בעיקר בקידום מכירות לפיוז'ן ההיברידית היוצאת לשוק האמריקני בימים אלו. הדגם המדובר מצויד במנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ל' אשר מפיק לבדו 156 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי המעלה את ההספק הכללי ל-191 כ"ס. צוות הנהגים כלל מכונאים, נהג מירוצי נאסקאר ונהג המתמחה בתחרויות חסכון בנהיגה. המכונית יצאה לדרך ביום שבת האחרון בבוקר ונעצרה לבסוף עם מיכל דלק ומצברים ריקים 69 שעות מאוחר יותר, מה שאומר כי המהירות הממוצעת היתה 33.7 קמ"ש. הנהיגה התבצעה כולה בכבישים ציבוריים, חלקם עירוניים וחלקם מחוץ לעיר, תוך שימוש בטכניקות מיוחדות לחסכון בדלק – המנעות ככל האפשר משימוש בבלמים, לחיצות מתונות על דוושת המצערת, צמצום השימוש בחיום או מיזוג, סגירת חלונות במהירויות גבוהות וכן הלאה. האתגר המקורי, יש לציין, היה לכסות מרחק של לפחות 1,000 מייל על מיכל בודד – והפיוז'ן הרחיקה הרבה מעבר לכך.
ההישג של פורד משמעותי לכולנו כי יותר מאשר הוכחת יכולתה של מכונית היברידית לחסוך דלק, הוא מראה עד כמה אופן הנהיגה שלנו משפיע על צריכת הדלק. צוות הנהגים הצליח להשיג צריכת הדלק שהיא מחצית (או כפול, תלוי איך מסתכלים על זה) מהנתון הרשמי של המכונית, ללא כל שינויים מכניים ותוך נסיעה חוקית על כבישים ציבוריים.