גם הונדה, היצרנית מס' 2 בגודלה ביפן, ספגה מהלומה כבדה במסגרת קריסת שוק הרכב העולמי. הרבעון הראשון של 2009 הוא הראשון מזה 15 שנים (!) בו רשמה הונדה הפסד – ולא מדובר בהפסד קטן: קרוב לשלושה מיליארד דולר. הרבעון הראשון הוא גם האחרון של שנת המס היפנית והונדה פרסמה תונים שנתיים מלאים, מהם עולה כי עדיין הושג רווח תפעולי אך הוא צנח בכ-80% וירד לכ-2 מיליארד דולר. ההכנסה הכוללת ירדה לראשונה מזה 9 שנים, בשיעור של 16.6% ל-103 מיליארד דולר. למרות המספרים הללו מצבה של הונדה טוב יחסית לענקיות אחרות בעולם הרכב; בנוסף לשלושת הקונצרנים האמריקניים, טויוטה עומדת להכריז על הפסד שנתי ראשון מזה עידנים. יש לציין כי עד עתה הונדה מעולם לא רשמה הפסד לשנת מס מלאה מאז הווסדה ב-1948, והחברה מעריכה כי תסיים גם את שנת המס הקרובה ברווחיות – אם כי בשיעור בשיעור שימשיך לקטון משמעותית – בשל הערכות מוקדמת, גמישות בייצור, ודגש על מכוניות חסכוניות בדלק.