אם היו דיבורים באירועי העבירות האחרונים על כך שהמסלולים לא היו קשוחים מספיק (בעיקר, בהיעדר הבוץ המיוחל), הרי שהפעם נועם היימן תכנן מסלול קשה קיצי וכשר למהדרין: סלעים, סלעים, קירות, מדרגות, עצים ועוד כמה סלעים לקינוח. נראה שזה היה מסלול העבירות המורכב ביותר עד כה. הקושי התבטא בעיקר במורכבות ואורך המכשולים, ופחות במכשול נקודתי כזה או אחר.
כמו שכבר התרגלנו אצל נועם היימן וירון פרסלני (אם כי בהחלט לא מובן מאליו!) הארגון היה מופתי. בחירת המכשולים בוצעה באופן בטיחותי לקהל וסימון המכשולים כמו גם נקודות הכניסה והיציאה. לוח הזמנים נשמר באדיקות ושלל המרשלים ארגנו את התנועה יחד עם מעורבות פעילה של המארגנים בתוואי המסלול. בכל מתחם מכשולים הוצב גם מרשל מנוסה, ולא אחת ראינו את המרשל האחראי מקבל החלטות שיפוט מהירות כגון שינוי תוואי או ויתור על מדרגה כזו או אחרת למען שמירה על התנועה השוטפת. שאפו!
הפסיכים
בקטגוריית האקסטרים התייצבו שתי מפלצות – צוות 'פרוג'יפ' וצוות 'ברוך טולדנו'. בסבבים הקודמים רכבים לא-שפויים אלו לא ממש התאמצו, הפעם בהינתן תוואי קשה יותר, הם נאלצו לבדוק את תקינות הכננת. למצער, צוות טולדנו נתקע עם תקלה טכנית בתיבת ההילוכים כבר במכשול השלישי, מה שאילץ אותם לשייט לקו הסיום ובעצם לקבל את המקום השני בהיעדר מתחרים אחרים. הדבר לא מנע מצוות פרוג'יפ להמשיך כאילו הרוח רודפת אחריהם... ולסיים במקום הראשון בכללי (מקרב המכוניות).
ליגת עבירות, גבע – הקשה שבקצפת
צילום: אליעז, שחר דומאי
המתקדמים
כרגיל, קטגוריית האדוונצ'ר שצפה אקשן. אחת הבעיות באירוע עבירות ביחס לתחרויות ניווט למיניהן, הוא שקשה עד בלתי אפשרי למתחרים לדעת את מיקומם בתחרות תוך כדי המסלול. וזאת כיוון ששעון הזמן נעצר בכניסה למכשולים עד יציאת המתחרים האחרים מהמכשול. התוצאה: לחץ בלתי פוסק.
צוות 'כל-גדר' זינק ראשון. אף על פי שבאירועים כאלו יש חיסרון בהובלה בשל הצורך ב"פתיחת המכשולים" (על משקל פתיחת ציר), הובילו שי שמעוני ויואב גבע ללא עוררין לכל אורך המסלול. בעבודת צוות מדויקת וחפה מטעויות הם הובילו את הדיסקברי החבוטה (והנחותה מכנית מרוב הצוותים האחרים) אל קו הסיום לניצחון בקטגוריה הן באירוע זה והן באליפות הכללית (קטגוריית אדוונצ'ר) לשנת 2009.
אחרי כל-גדר ניטש קרב מר. צוותי 'רדיאטור מודיעין', צוות 'גבע' וצוות 'יוסי במות' (לפי סדר הזינוק) היו צמודים זה לזה והחליפו מקומות בתחילת המסלול. אחרי המכשול השני הצליח צוות יוסי במות (של שי משה וחזי בצלאל) לעבור למקום הראשון בשלישיה, כשהם רצים קדימה. בעצם, לא רק רצים קדימה, אלא גם לצדדים ולפעמים באלכסון. אחרי פנצ'ר לאורך המכשול השלישי, הצליח צוות יוסי במות להתהפך פעמיים במכשול הרביעי שהורכב מסלאלום צפוף בינות עצי אקליפטוס בשיפועי צד מתובלים בבולדרים. כמו יאצק – הם שבו וקמו והמשיכו לרוץ קדימה, ובעבודת צוות משובחת הספיקו להגיע במקום השני בקטגוריה – מה שזיכה אותם גם במקום השני בסיכום הכללי לשנת 2009. ציון מיוחד לשבח מגיע לצוות זה שמתייצב לאירועים על רכביו ושלל מלוויו (משהו שנראה כמו קבוצת מעריצים "שרופה") כל פעם מאילת, במימון עצמי למעשה של שי. כל הכבוד.
במקום השלישי והצמוד הגיע הצוות הדרוזי של 'נאטור חשמל' (עמיר חוראני ומג'יד נאטור), רכובים על גבי טויוטה היילקס משופרת כדבעי – מנוע משופר של פראדו, יחסי העברה משודרגים, גלגלי 33 אינץ ועוד. באירועים קודמים רשם הצוות ניסיונות "כמעט מוצלחים", בהם הצליח להיכלל בחבורת החוד, אולם כל פעם ומסיבות שונות, הם נאלצו לפרוש. הפעם הם שמרו על נהיגה זהירה, נמנעו מתקלות ושבירת רכיבים והגיעו היישר אל הפודיום.
צוות רדיאטור מודיעין שבדרך כלל נלחם בחירוף על ההובלה הוריד הילוך (כמו מתחרים אחרים) כדי לשמור על הרכב ולהגיע לקו הסיום. אחרי התהפכות באירוע אחר ולאחר קריעת כבל הכננת בכניסה למכשול המחצבה, הם דאגו בעיקר לסיים עם נקודות ובכך כבשו את המקום השלישי בסיכום הכללי לשנת 2009.
סטנדרטים
הרכבים בקטגוריית הסטנדרטים עשו אולי את העבודה הקשה מכולם... המסלול שלהם היה זהה ברובו למסלול של קטגוריית האדוונצ'ר, למעט חלק המים במתחם המחצבה הישנה של גבע והמכשול האחרון (נקיק בולדרים עם מספר מדרגות סלע ובסופו קיר טיפוס ארוך). צוות 'דובדבן', שהשתדרג לסופה (אדומה, כיאה לשם הצוות) עם מעט שיפורים אכלו ולעסו את הסלעים תוך שהם נזהרים מלגרום נזקים לרכב החדש. זה אומר בעיקר עבודת כננות ולא ניסיונות ללכת "בכח" נגד המכשול. למקום השני הגיעו צוות 'מגדלני' מחיפה שהתייצב לגיבוש משפחתי עם הדיפנדר והליווי המשפחתי העליז. צוות 'ביטחה-שומרה' "הלכו על בטוח" וסיימו במקום השלישי באירוע, מה שזיכה אותם במקום הראשון בסיכום הכללי לשנת 2009, לפני צוות מגדלני וצוות דובדבני, בהתאמה.
ליגת עבירות, גבע – הקשה שבקצפת
צילום: אליעז, שחר דומאי
אורחים
חברת הנפלד, יבואני כננות וורן שנתנו חסות השנה לליגת העבירות של נועם היימן וירון פרסלני, העניקו בסוף האירוע פרסים למנצחים בליגה. המשתתפים אף זכו בביקור נציג חברת וורן העולמית שהביע את הערכתו לאירוע ולמשתתפים. אורח נוסף היה טרקטורון פולריס כפול רוכבים שהחליט ברגע האחרון לנסות ולהשתתף באירוע, כשהוא נהוג על ידי יובל שרון והנווט יואב אבגר. המהירות בה דילג הטרקטורון על הסלעים לא הותירו כל תחרות אפילו לתפלצות האקסטרים, ואולי נראה בעתיד השתתפות גם של כלים כאלו.
תוצאות אירוע גבע:
אקסטרים
1. פרוג'יפ פרינטר סנטר, גיא רפאל ומשה ברוך
2. צוות טולדנו, רפי כהן ויואב מנושביץ

אדוונצ'ר
1. כל גדר, שי שמעוני ויואב גבע
2. יוסי במות, שי משה וחזי בצלאל
3. נאטור חשמל, מג'יד נאטור ועמיר חוראני
סטנדרט
1. דובדבן, איתן אזולאי ואייל בריימוך
2. מגדלני, מרואין ופייר מגדלני
3. ביטחה-שומרה, אבי ואור גולן
טרקטורונים
1. יובל שרון ויואב אבגר

סיכום ליגה לשנת 2009
אקסטרים
1. פרוג'יפ פרינטר סנטר, גיא רפאל ומשה ברוך – 20 נק'
2. צוות טולדנו, רפי כהן ויואב מנושביץ – 18 נק'
3. פרויקטים 4x4, איציק מיני ומושר חימי – 8 נק'
אדוונצ'ר
1. כל גדר, שי שמעוני ויואב גבע
2. יוסי במות, שי משה וחזי בצלאל
3. רדיאטור מודיעין, ירון כהן ואמנון שטרנגלס
סטנדרט
1. ביטחה-שומרה, אבי ואור גולן
2. מגדלני, מרואין ופייר מגדלני
3. דובדבן, איתן אזולאי ואייל בריימוך