סקר האמינות (Dependability) השנתי של חברת המחקרים J.D. Power התפרסם בארה"ב בשבוע האחרון, וגרם למיני-סנסציה: לראשונה מזה 14 שנים לקסוס אינה מדורגת בראש רשימת המותגים. למעשה, עד השנה דורגה לקסוס דורגה ראשונה בכל הסקרים בהם נטלה חלק. אבל הפעם נאלצה לקסוס להסתפק במקום השלישי, כאשר ביואיק ויגואר הקדימו אותה בשיעור קטן. עבור יגואר מדובר בשיפור ניכר לעומת המקום העשירי בו דורגה אשתקד, ואילו ביואיק עלתה מהמקום השישי.
סקר אמינות JD Power בארה
צילום: מנהל
למרות אובדן המקום הראשון, לקבוצת טויוטה אין יותר מדי סיבות לדאגה. מותג טויוטה דורג רביעי כללי וראשון בין המותגים ה'עממיים', ומכוניות הקבוצה זכו במירב המקומות הראשונים בדירוג הדגמים בקטגוריות השונות כפי שיוסבר בהמשך. היריבה המושבעת הונדה, לעומת זאת, הסתפקה במקום 7 עבור אקורה ורק עשירי עבור הונדה, אם כי עדיין בציון טוב משמעותית מהממוצע הכללי. בסך הכל דורגו 37 מותגים ברשימה, ועיון בה מגלה עוד אי-אלו הפתעות. למשל: מותג הנחשב אצלנו לאמין ביותר, מאזדה, דורג במקום ה-33 בלבד. אפילו מותגים בעלי מסורת של ציוני אמינות נמוכים כמו האמר (מקום 30) וג'יפ (28) דורגו מעל מאזדה. גם מותגים יפניים אחרים לא בהכרח הצטיינו: מיצובישי, ניסאן ואיסוזו השיגו מספר תקלות גבוה מהממוצע הכללי ודורגו המחצית התחתונה, ואילו סוזוקי היתה אחורנה מכולן במקום ה-37. בעובדה זו לכשעצמה אין הפתעה גדולה, שכן בשנה שעברה דורגה סוזוקי במקום הלפני-אחרון. גם פולקסווגן לא תמצא יורת מדי סיבות להתגאות בתוצאות השנה: מכוניותיה מדורגות במקום ה-36 הלפני-אחרון.
גם מותגי היוקרה האירופיים וולוו ומרצדס דורגו נמוך עם מספר תקלות גבוה מהממוצע הכללי, ואילו ב.מ.וו ירדה ממקום 7 ב-2008 למקום 17 השנה, עם תוצאה טובה רק במעט מהממוצע. עם זאת, באופן כללי מותגי יוקרה דורגו גבוה ובהתאם למעמדם: פרט לביואיק, יגואר, לקסוס ואקורה שכבר הזכרנו, נמצא בעשיריה הראשונה גם את לינקולן וקאדילק, כאשר פורשה ואודי מדורגים קרוב במקומות 11 ו-12.
סקר אמינות JD Power בארה
צילום: מנהל
סקר אמינות JD Power בארה
צילום: מנהל
הסקר מדרג כאמור גם דגמים בודדים בקטגוריות שונות, 11 למכוניות נוסעים ו-8 לרכבי פנאי, טנדרים ומיניוואנים. קבוצת טויוטה היא המובילה הברורה כאן עם תשעה מקומות ראשונים. ארבעה למותג טויוטה, ארבעה ללקסוס ואחד לסאיון. קבוצת פורד זכתה בארבעה מקומות ראשונים (שניים ללינקולן, אחד למרקורי ואחד לפורד), קבוצת הונדה בשניים (אחד להונדה ואחד לאקורה), ואילו מאזדה, ביואיק, דודג' וניסאן הסתפקו במקום ראשון אחד. רוב המכוניות שזכו במקומות הראשונים אינן נמכרות כאן אך נזכיר את אלו שכן.
קומפקטיות: טויוטה פריוס
בינוניות: ביואיק להקרוס
יוקרה בינוניות: אקורה RL (הזהה מכנית להונדה לג'נד שאצלנו)
יוקרה גדולות: לקסוס LS430
ספורטיביות: מאזדה MX-5
ספורטיביות יוקרה: לקסוס SC430
סקר האמינות של JD POwer מתייחס לשוק האמריקני, ובוחן את מספר התקלות שאירעו במכוניות בנות 3 שנים. בסקר של 2009 נטלו חלק 46,000 בעלי מכוניות.