חברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, הציגה היום בפני העיתונות המקומית את המכוניות הסיניות של סאיק (SAIC) אותה היא תייצג בארץ. בכך היא הייתה ליבואן הרכב הראשון בארץ שמציג רשמית מכוניות סיניות.לובינסקי הציגה שתי מכוניות: MG 550 וגרסה סינית ל-MG-TF הפתוחה הוותיקה. כרגע אין כוונה להביא לארץ את הרודסטר ורק ה-550 היא הרלוונטית לשוק המקומי. כמו שסיפרנו בעבר, הכוונה היא להתחיל בשיווק המכוניות של סאיק הסינית, תחת שם המותג MG בתחילת השנה הבאה. מדובר במהלך סמלי שלפחות כרגע אין לו השפעה מיידית על שוק הרכב. זאת כיון שהמכוניות שנחשפו בארץ אינן בעלות תקינה אירופאית ולכן אינן זהות למכוניות שישווקו בארץ. סאיק צפויה לסיים את אישורי התקינה לקראת סוף השנה ואז גם יחל שיווקן בישראל.

מי את MG550
היא התחילה כרובר 75, המשיכה כ-W12 קונספט שלבסוף נתגלתה כרוואה 550 או MG 550. זה הסיפור שעומד מאחורי מי שכנראה תהיה המכונית הסינית הראשונה בישראל. את פלטפורמת רובר 75 קיבלה SAIC "בירושה" כאשר רכשה את הנכסים של רובר בעת שהשתלטה על חברה סינית אחרת, נאנג'ינג, אך הבסיס לא נותר על כנו אלא, קוצר והמעטה החיצוני עוצב מחדש. מידותיה של המכונית ממקמים אותה בלב סגמנט D, קרי משפחתיות גדולות או מכוניות המנהלים: 462 ס"מ אורך, 183 ס"מ רוחב, 148 ס"מ גובה ו-271 ס"מ בין הסרנים. נפח תא המטען עומד על 452 ליטר.
לובינסקי מציגה בישראל את דגמי SAIC הסינית
צילום: רונן טופלברג
אלינו צפויה להגיע ה-550 עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר (161 כ"ס) שפיתחה ב.מ.וו שאליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 5 יחסי העברה מתוצרת 'אייסין' היפנית. ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-10.8 שניות ומהירות מרבית של 205 קמ"ש.

בלובינסקי מבטיחים מפרט אבזור עשיר הכולל: בקרת שיוט, חישני גשם ותאורה, מצלמת נסיעה לאחור, מושבי עור, גג שמש, חישוקים קלים, מערכת שמע MP3 תומכת בלוטות' ועוד. באגף הבטיחות נמצא: 6 כריות אוויר, בקרת משיכה ויציבות ומערכות לחלוקת עוצמת הבלימה ולגברתה בעת חירום. אי לכך, ה-550 לא תהיה זולה ומחירה, כך מצפה היבואנית, יהיה באזור מכוניות ה-2.0 ליטר היפניות-קוריאניות.
לובינסקי מציגה בישראל את דגמי SAIC הסינית
צילום: רונן טופלברג
משפחתית קומפקטית וסופרמיני בהמשך
כאמור, רק בהמשך הדרך יגיעו דגמים עממים וחשובים הרבה יותר. בלובינסקי מצפים להצגת שני דגמים קטנים וזולים יותר, שאחד מהם צפוי להופיע מעל בימות תערוכת שנגחאי, ב-21 באפריל. הראשונה להופיע כנראה תהיה משפחתית קומפקטית שלאחריה צפויה להגיע מכונית בממדים של סופרמיני. שתיהן תוצענה בגרסת חמש דלתות או ארבע דלתות סדאן ואמורות להגיע אלינו במהלך 2010-2011.