9-3X להצגה בז'נבההנסיונות של GM להפטר ממותג סאאב הגיעו לשלב מעשי. בכוונת הקונצרן להעמיד את סאאב על הרגליים כישות עצמאית, ולשם כך הוגשה לבתי המשפט בשבדיה בקשה לרה-ארגון. זהו נוהל המקביל ל"פרק 11" האמריקני. לאחרונה דחתה בקשה מסאאב לסייע לה במימון-חירום, באופן דומה למתרחש בארה"ב ובמספר מדינות אירופה שם אושרו חבילות סיוע לתעשיית הרכב המקומית. בשבוע שעבר הגישה GM בקשת סיוע-חירום מממשלת שבדיה בהיקף של מעל חצי מיליארד דולר עבור סאאב, והודיעה כי החברה תאלץ להגיש בקשת ארגון מחדש תוך 10 ימים אם לא תקבל את המימון. ממשלת שבדיה דחתה את הבקשה – וכמה ימים אחר כך אכן הוגשה הבקשה לארגון מחדש. ההליך בו מדובר בבקשה, שפירושו הנתקות מוחלטת מ-GM, ידרוש מימון בהיקף גדול יותר, עד מיליארד דולר – סכום שאותו יהיה צורך לגייס ממקורות אחרים.
בהודעה לעיתונות נאמר כי סאאב שואפת לרכז אמצעים – עיצוב, פיתוח, הנדסה וייצור – בשבדיה, בתהליך שינוהל על ידי בתי המשפט המקומיים ושמטרתו – ליצור מסאאב גוף עצמאי מבחינה עסקית, כדאי להשקעה ומאוזן. הצעה מפורטת אמורה להיות מוגשת לנושי סאאב בתוך מספר שבועות, ותהליך הארגון-מחדש אמור לארוך שלושה חודשים – מותנה באישור בית המשפט, ובמציאת המימון הנדרש כאמור. במהלך התקופה המדוברת תמשיך סאאב לפעול כרגיל.
סאאב הוקמה ב-1947. ב-1990 נרכשו 50% מהמניות על-ידי GM, ועשר שנים לאחר מכן נרכשו המניות הנותרות כך שכיום מחזיקה GM במלוא הבעלות על סאאב. המותג סיים את 2008 עם מכירות של 93,000 מכוניות, ירידה של 25% לעומת 2007. בעתיד הקרוב אמורה החברה להשיק שלוש מכוניות חדשות: 9-3X (גרסת פנאי מוגבהת של ה-9-3 סטיישן, תוצג בז'נבה עוד 10 ימים), 9-4X (רכב פנאי על פלטפורמה משותפת לקאדילק SRX, הוצג כקונספט בתערוכת דטרויט 2008), ו-9-5 חדשה. עתידו של ה-9-4X אינו ברור, מאחר והדגם היה מיועד לייצור במפעל GM במקסיקו לצד ה-SRX החדש – ודבר זה אינו עולה בקנה אחד עם הצהרת סאאב על כוונה לרכז את פעילותו בשבדיה.