נורווגיה הקרה חוזרת השנה עם מזג אוויר מושלם לראלי חורפי – טמפרטורות מתחת לאפס, שמיים כחולים ושבילים מושלגים. רקע מושלם למלחמה מלאת אמוציות בין שתי קבוצות. באחת מהן נהג בשם סבסטיאן לואב, שניצח את הראלי הקודם באירלנד וזכה להובלה ראשונית באליפות. עבור השנייה נוהג מיקו הירבונן, שידע שזה הזמן שלו להוכיח שהוא מסוגל להתמודד על האליפות השנה. לואב וקבוצתו סיטרואן דווקא הגיעו לכאן בלי יותר מדי ציפיות. הביקור הקודם שלהם בנורווגיה הסתיים ללא נקודות עבור שני נהגי הקבוצה, בעוד קבוצת פורד מאכלסת את הפודיום. הפעם, הם נשבעו, זה יהיה שונה.לואב מנצח בפעם השנייה השנהוזה אכן היה. הראלי דווקא נפתח עם מנצח מפתיע לסטייג' הראשון, אבל משם המשיך כמעט ללא הפסקה עם יתרון קטן ללואב, עד הסיום המותח. המנצח לסופר-ספיישל-סטייג' הראשון היה לא אחר מאשר פטר סולברג המקומי, זה שאיבד את קבוצתו הפורשת, סובארו, בתום העונה שעברה. מאותו הרגע עבד סולברג ללא לאות ובתוך שבועות ספורים הקים מאפס קבוצה פרטית ונרשם לראלי הביתי שלו. כמו עמיתו לשעבר בקבוצת סובארו, כריס אטקינסון, גם הוא עבר לסיטרואן לאחר שרכש קסארה WRC. בכוונתו להתחרות בכל המרוצים בהמשך העונה, בכדי להישאר בכושר תחרותי ולאפשר לעצמו להתמודד על משרה באחת הקבוצות הגדולות ב-2010. פטר דיבר בגלוי כשהודה שאנשים רבים בוודאי יחשבו שהוא מטורף, ושאלופי עולם אחרים כנראה לא היו מתנהלים באותו האופן, אך לו היה חשוב להמשיך ולהתחרות בכדי לחזור לעמדה שתאפשר לו סיכוי להתמודד על האליפות בעונה הבאה.

בחזרה לראלי – היום הראשון הציג קרב אימתני בין לואב והירבונן, כאשר האחד חוטף את ההובלה מהשני ולהפך. בסטייג' האחרון של היום החליט הירבונן להאט מעט את הקצב ולסיים כשתי שניות מאחורי לואב. הטקטיקה הזו נועדה, כפי שתיארנו כבר בעבר, לאפשר להירבונן ליהנות מהעובדה שלואב יוצא לדרך ראשון למחרת ו'מנקה' את השטח. אבל היום השני לא ממש התנהל כפי שהירבונן קיווה. לואב המשיך והגדיל את יתרונו מסטייג' לסטייג', גם אם בשניות בודדות. בתחילת היום השלישי היה ההפרש בין השניים כ-15 שניות, ולאורך היום הצליח הירבונן לצמצמו לפחות מ-10, אבל זה לא הספיק. הוא סיים שני ומאחוריו חברו לקבוצה לאטוולה. הנורווגי המוביל היה דווקא הנינג סולברג, שסיים רביעי לאחר מלחמה אדירה מול דני סורדו, נהגה השני של סיטרואן. שישי סיים פטר סולברג עם קבוצתו החדשה, והיה נלהב מאוד לסיים בתוך הנקודות כששלושה שבועות לפני הראלי בכלל לא הייתה לו קבוצה. שביעי ושמיני התמקמו מתיו וילסון ואורמו אאבה מקבוצת סטובארט-פורד.

מחוץ לנקודות היו שלושת נהגי קבוצת סיטרואן-ג'וניור החדשה. אחד מהם מעניין אותנו במיוחד: יבגני נוביקוב הוא בן 18 בלבד וכבר תפס לו מקום ב-WRC, לאחר שקבוצת סיטרואן זיהתה את הפוטנציאל שבו. הוא לא מגיע ממשפחה עשירה במיוחד, אבל אביו היה נהג ראלי בשנות ה-90 והקשרים שלו עזרו ליבגני לקבל הזדמנות להתחרות ברוסיה עוד בהיותו בן 16 בלבד. נוביקוב הצעיר הציג כבר אז יכולת מרשימה וזמנים ברמה של המקצוענים. הוא כמעט וניצח את אליפות רוסיה ואליפות אסטוניה בהיותו בן 17 בלבד. כאן הוא הציג זמנים מרשימים בהחלט, אך סדרת תקלות ובעיות מנעה ממנו להתחרות על ניקוד.
הראלי הבא יתקיים בקפריסין הקרובה, ב-13-15 למרץ.


דירוג ראלי נורווגיה:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:28:15.9 (10 נק')
2. מיקו הירבונן (פורד) – 9.8+ (8 נק')
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 1:21.8+ (6 נק')
4. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 3:33.5+ (5 נק')
5. דניאל סורדו (סיטרואן) – 3:52.0+ (4 נק')
6. פטר סולברג (סיטרואן קסארה פרטית) – 6:25.4+ (3 נק')
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 6:35.6+ (2 נק')
8. אורמו אאבה (סטובארט -פורד) – 6:49.1+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 2 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 20 נק'
2. מיקו הירבונן (פורד) – 14 נק'
3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 12 נק'
4. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 10 נק'
5. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 6 נק'
6. כריס אטקינסון (סיטרואן-ג'וניור) – 4 נק'

דירוג קבוצות אחרי 2 מרוצים:
1. סיטרואן – 32 נק'
2. פורד – 22 נק'
3. סטובארט-פורד – 16 נק'
4. סיטרואן ג'וניור – 8 נק'