לפני כשבועיים סיפרנו לכם על כך שמיצובישי מתכננת להציג בתערוכת ז'נבה הקרובה את ה-'i-Miev ספורט אייר' – מכונית חשמלית זעירה על בסיס ה-i הסדרתית. מי מכם שאינו עוקב אחרי השתלשלות פרוייקט המכונית החשמלית של מיצובישי, נזכיר כי כבר בשנה שעברה החל ניסויי-שטח במספר מדינות ואצל משתמשים נבחרים. גם אלינו המכונית החשמלית אמורה להגיע לצורך ניסוי, אך המצב הכלכלי כמו גם הבירוקרטיה הישראלית (למשל, ה-i-Miev מגיעה עם הגה ימני בלבד), גרמו – ועדיין גורמים – לשיבוש לוחות הזמנים.שיווקה של ה-i-Miev הסדרתי מתוכנן להתחיל ביפן עוד השנה ובאירופה ב-2010. גם אלינו היא צפויה להגיע בערך באותה תקופה, ואם זה יקרה היא עשויה להקדים את המכונית החשמלית של פרוייקט 'בטר פלייס' של שי אגסי. אבל עד שתגיע המכונית החשמלית המדוברת, מיצובישי מציגה את הקולט קליר-טק (ClearTec).

גולת הכותרת בקולט קליר-טק היא מערכת עצור-וסע לדימום המנוע בזמן עמידה. נכון שמערכות כאלה ראינו בעבר, אך עבור היצרנית מדובר בהצגה ראשונה במכונית סדרתית. במיצובישי מספרים על כך שהמערכת חוסכת 25%-30% בפליטת ה-CO2 ו-12%-15%בצריכת הדלק; בגרסת ה-1.1 ליטר (75 כ"ס) מדובר על 115 גרם לק"מ ו-20.4 ק"מ לליטר ואילו בגרסת ה-1.3 ליטר (95 כ"ס) מדובר על 119 גרם לק"מ ו-20 ק"מ לליטר.
אגב, התוצאות המשופרות הושגו גם בזכות שימוש בצמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגל (14%-28% בהתאם לקוטר) שתוכננו בשיתוף יצרנית הצמיגים Continental; בזכות הנמכת המרכב ב-10 מ"מ, כמו גם הארכת יחס ההעברה הסופי בתיבת ההילוכים (ידני בלבד בשלב זה), שינויים תזמון השסתומים, שימוש מצתי אירידיום ועוד.

קולט קליר-טק תוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ) ובמיצוביש מספרים על כך שזו הסנונית הראשונה מבין מספר פתרונות ירוקים וידידותיים לסביבה אשר יושקו עוד השנה. על מה הם מדברים? מה דעתכם על מנוע דיזל חדש בתקן יורו 5 בלנסר, קולט הפועלת על טכנולוגיית Flex Fuel ו- i-Miev חשמלית.

לדפי מיצובישי בקטלוג אוטו
אנחנו נוהגים ב-i-Miev החשמלית