הכלי הדו-גלגלי המופיע כאן הפתיע את עולם הרכב כאשר הוכרז עליו בסוף השבוע הקודם. להבדיל מהמתרחש בעולם המכוניות, אופנועים חשמליים ככלל אינם כיוון-פיתוח מרכזי; במזרח הרחוק נפוצים למדי קלנועים וקטנועים עם הנעה חשמלית בסיסית, וגם בישראל משווקים אי-אלו קטנועים חשמליים, אך אופנועי-כביש ספורטיביים עם הנעה חשמלית הופיעו עד עתה רק כאבי-טיפוס פה ושם (ונזכיר גם את אופנוע-הדראג החשמלי שעל שיאו דיווחנו כאן לא מכבר).
אבל עכשיו מציגה חברה אמריקנית בשם Mission Motors אופנוע חשמלי חדש, Mission One (בצירוף האותיות המקובלות בארה"ב EV, לציון Electric Vehicle – רכב חשמלי), עם מפרט מרשים והצהרה על ייצור סדרתי קרוב. החברה אמנם אינה מצהירה על הספק מירבי מהמנוע התלת-פאזי מקורר המים אך כן מספקת נתון מומנט מרשים של 13.8 קג"מ – אשר זמין כבר מ-0 סל"ד, כדרכם של מנועים חשמליים. המהירות המירבית המוצהרת היא 240 קמ"ש! מרשים לא פחות, ואולי יותר, הוא טווח הנסיעה המוצהר של 240 ק"מ, אם כי אנו מנחשים שטווח כזה לא יושג אם מנצלים את פוטנציאל הביצועים. גם זמן הטעינה של מערך המצברים – שלא נמסר דבר לגביהם – מרשים מאד: רק שעתיים עם מתח רשת של 240 וולט. הרכיבים המכניים של האופנוע הם מהשורה הראשונה, עם שמות מוכרים היטב כמו חישוקי מרקזיני, בולמי אוהלינס ובלמי ברמבו.
האופנוע הסדרתי יצא לשוק ב-2010, תחילה במהדורה מיוחדת ומוגבלת במחיר של – כדאי לשבת – 69,000 דולר. בהמשך תוצע גרסה קצת יותר עממית. קשה שלא לראות את ההקבלה למכונית החשמלית טסלה, שגם היא מציעה אופי ספורטיבי ותג מחיר גבוה; אפילו הרקע להקמת החברה דומה במידה מסויימת – גם כאן חלק הצוות המקים מגיע מענף ההי-טק. חלק מבעלי התפקידים הגיעו מחברות אחרות בענף הרכב: מנהל הייצור היא מהנדס מערכות בפורד, ואילו סמנכ"ל הכספים החזיק בתפקיד זה בדוקאטי-ארה"ב. לעיצוב יוצא הדופן של האופנוע אחראית חברת Fuseproject של Yves Behar, מעצב תעשייתי מוביל ונחשב.
בהקשר של אופנועים חשמליים, נזכיר עוד כי חברת KTM מדברת על הכנסה לייצור של אופנוע-שטח חשמלי בשם Zero, כאשר גם במקרה זה מדובר על 2010.
'קילסייקל', אופנוע דראג חשמלי