בהודעה לקונית שפורסמה היום מכריזה מיצובישי על פרישתה מפעילות ראלי – כולל הדאקאר. הסיבה שניתנה היא, כצפוי, המצב הרעוע של שוק הרכב העולמי ושל הכלכלה העולמית בכלל. אפשר רק לתהות האם תוצאות טובות יותר בראלי דאקאר האחרון היו משנות את ההחלטה. אפשר גם להזכירכי לאחר תום ראלי דאקאר האחרון בדרום-אמריקה, וכשלונה המהדהד של מיצובישי שם, הצהירה החברה במפורש כי "נחזור ב-2010". זה כבר לא יקרה, מן הסתם...
ההודעה מגיעה יחד עם פרסום תוצאותיה העסקיות של מיצובישי לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 הפיננסית (המתחילה באפריל אצל היפנים). השורה התחתונה העגומה היא ירידה של 15% בהיקף המכירות, צניחה של מעל 60% ברווח התפעולי – והפסד נקי של כ-5 מיליארד ין, שהם כ-54 מיליון דולר, זאת לעומת רווח נקי של של כ-240 מיליון דולר בתקופה המקבילה שנה קודם לכן.
אין ספק שפרישתה של מיצובישי מהווה מהלומה לראלי דאקאר, ולענף תחרויות הראלי המדברי בכלל – אך קשה לומר שמדובר בצעד מפתיע. פרישתה של מיצובישי מגיעה אחרי 26 השתתפויות בדאקאר, ו-12 נצחונות. נכון לעכשיו, ובהנחה שלא נשמע עוד בשורות רעות בסגנון דומה, החברות היחידות שנותרו פעילות באופן רשמי בדאקאר בין המכוניות הן פולקסווגן וב.מ.וו (דרך קבוצת X-רייד, כמובן).
ראלי דאקאר 2009: נצחון בכורה לפולקסווגן