שימו לב: מכונית משומשת – אמנם עם 150 ק"מ על השעון, במצב חדש שמחירה כחדשה 1.35 מיליון דולר בלבד מוצעת למכירה בעבור 2.2 מיליון דולר. איך זה?
זה בדיוק מה שנדרש עבור מאיבאך 62 לנדאולט המוצעת למכירה באמצעות האתר eBay בימים אלו, מכונית שנתפרה בעבודת יד מוקפדת עבור לקוח אנין ובעל אמצעים שקיבלה לידיו לפני מספר חודשים, כדגם 2009. אין כל פרטים מזהים לגבי אותו הלקוח, אבל, אם התוספת של מיליון הדולר שהוא מבקש עבור היצירה הייחודית נשמעת לכם תמוהה, יש דברים בגו', למרות שבליגה הזו הדברים מתבצעים קצת אחרת...
למי ששכח, נזכיר שגרסת הלנדאולט של המאיבאך – חטיבת היוקרה של מרצדס, המתחרה ברולס-רויס וצפונה – היא גרסה פתוחה בחלקה האחורי של ה-62 הארוכה שבהיצע, המציעה נסיעה פתוחה בלימוזינת פאר עם נהג, בסגנון רכבי השרד של נסיכים, ראשי מדינות או סתם כוכבי על למיניהם שרוצים להראות כראוי בציבור. למאיבאך לנדאולט מנוע V12 של מרצדס המציע 612 סוסים מנפח של 6.0 ליטר. הגרסאות ה"רגילות" של המאיבאך (ה-62 וה-57) מוגבלות למהירות של 250 קמ"ש ומאיצות מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.0 או 5.4 שניות, בהתאמה. לגבי הלנדאולט לא נמסרו פרטים אודות ביצועי הנסיעה, אך יש להניח שהם לא יביישו את הפירמה, ולא יהיו רחוקים מדי מצמד האחיות ה"קטנות יותר" וללא הגג הנפתח...
ואיך ניתן להסביר את המחיר המופקע – אפילו כשהבסיס עומד על 1.35 מיליון דולר?
ראשית, כאמור – בליגה הזו למחיר חשיבות משנית. מה שקובע יותר מכך הוא האקסקלוסיביות, היוקרה והסטייל שבמקרה זה ברורים. לקוח שירצה להזמין מכונית כזו יידרש ללא מעט סבלנות וזמן המתנה – אם בכלל עוד ניתן להזמין מיצירות הפאר הללו, שמיוצרות ידנית במספרים הנעים בין 5-7 בשנה, תפורות בדיוק לפי מידות וגחמות המזמין. מכאן ברור היתרון שברכישת לנדאולט שכזו כ"משומשת", לאחר שהליך הבניה הארוך והמתיש כבר הסתיים. לא לכולם, כך מסתבר, יש את הסבלנות להמתין חודשים ארוכים עד שיצירתם תקרום עץ, עור ושטיחים יוקרתיים – ולחלק מהם, כך מקווה המוכר, זה שווה אפילו מיליון דולר מעל ל"מחירון"...