אולי כבר התחלנו להתרגל – במהירות מטרידה – למצב הקשה השורר בתעשיית הרכב האמריקנית (בעיקר), לכך שסדרי העולם משתנים וכי שמות עטורי תהילה עוברים תהפוכות והעברות בעלות ראדיקאליים, אך כל אלו לא ממש משפר את מצבן של 3 הגדולות באמריקה.
פורד עסוקה בכל כוחה בניסיונות להיפטר מכל מה שניתן, בעיקר ממותגים בעלי ערך – לכל הפחות בשמם ובמורשתם. לאחר שהצליחה למכור את לנד רובר, יגואר ואסטון מרטין – 3 מותגים שאינם אמריקנים – היא ממשיכה בניסיונות המכירה של מאזדה ו-וולוו – שתי יצרניות גדולות יחסית, שגם הן אינן ממוצא אמריקני. לפני מספר חודשים דיווחנו על מגעים כביכול בין פורד לב.מ.וו בדבר מכירת המותג השוודי, אך לא נראה שהעניין הבשיל מעבר לכך.
השמועות העדכניות ביותר מלמדות כי בפורד כבר נמצאים בשלב העברת טיוטות חוזה מול "גוף סיני" – ככל הנראה יצרנית רכב מקומית – בדבר הרכישה של וולוו, מותג הנחשב בראש ובראשונה כמוביל בתחום הבטיחות, סעיף שבסין עוד יש מה ללמוד לגביו...
אותם מקורות – המגיעים מתוך הנהלת פורד בארה"ב, מלמדים עוד כי העניינים ייחתכו בשבועות הקרובים. יחד עם שמועות אלו עדיין יש אנליסטים שאינם שוללים רכישה של וולוו על-ידי הכוכב העולה בשמי תעשיית הרכב העולמית – טאטא ההודית.
פורד רכשה את וולוו בעבור 6.4 מיליארד דולר ב-1999 והסיכוי לקבל סכום דומה כיום עבור המותג נשמע דמיוני למדי.