דודג' הורנט קונספט - תולבש על פלטפורמה של פיאט?זה עתה דיווחנו על השת"פ/מיזוג הנרקם בין קרייזלר המוכה לבין פיאט, שתרכוש 35% מהיצרנית האמריקנית. עתה דולפים פרטים נוספים, מעשיים יותר, של שיתוף הפעולה המתוכנן בין שתי היצרניות. לא ברור אם פיאט מנצלת את קרייזלר או שמא קרייזלר נאחזת כטובעת בקש בפיאט, אבל בכוונת המיזם (עוד אין לנו הגדרה מדויקת יותר...) המשותף להציע מכונית קטנה – או מכוניות קטנות – עבור השוק האמריקני. לפי מקורות מתוך קרייזלר, כבר פיתח הקונצרן מכונית קטנה שתוכל "להתלבש" על פלטפורמה של הפיאט פנדה (עליה מתבססת גם ה-500 הקטנה) והיא תתבסס על מכונית הקונספט דודג' הורנט – קונספט קומפקטי (זעיר במונחים אמריקנים) שנחשף כבר בתחילת 2006 – עת העתיד עוד לא היה שחור מדי והאופטימיות עוד חגגה.
במקור תוכננה ההורנט להתבסס על מכונית מבית צ'רי הסינית, וכבר השנה אמור היה להתחיל שיווקה בצפון אמריקה. אבל, השת"פ המתוכנן עם צ'רי בוטל רשמית בתחילת דצמבר 2008 לאחר שהמגעים בין שתי החברות עלו על שרטון (וקרייזלר עצמה כמעט טבעה...).
בפיאט מקווים שבמרץ תגיע העזרה הממשלתית המובטחת עבור קרייזלר, בגובה 3 מיליארד דולר, שתתן רוח גבית אופטימית לקונצרן המוכה. אנליסטים מעריכים כי במידה וכך יהיה, תידרשנה פחות משנתיים בכדי להשלים פיתוח דגם משותף לשני הקונצרנים ותחילת שיווקו.
הבוס של פיאט, סרג'יו מארצ'יאונה כבר אמר בעבר כי בכוונתו לייצר את הפיאט 500 בארה"ב, כמו גם להחיש את שיווק המותג אלפא-רומיאו בארה"ב – ככל הנראה בשל השינויים הראדיקאליים בשוק האמריקני והפוטנציאל החדש שנוצר שם למכוניות קטנות.