קרייזלר: עד 35% לפיאט?פיאט האיטלקית אישרה היום כי היא נכנסת לשותפות אסטרטגית עם קרייזלר שבשליטת הקרן הפרטית סרברוס. פיאט תקבל 35% מהשליטה בקרייזלר, יצרנית הרכב האמריקנית השלישית בגודלה שנאבקת על חייה.
קרייזלר תיהנה מהאפשרות לשימוש בטכנולוגיה של פיאט שפיתחה מנועים בעלי פתיחת מזהמים נמוכה כשבתמורה, פיאט תיהנה מפריסת רשת ההפצה של קרייזלר בארה"ב.
"כדי לקבל מהממשל מימון, היצרניות צריכות להוכיח שהן מחויבות לפיתוח משפחה חדשה של כלי רכב עם פליטה מופחתת בטווח הקצר", אמר המקור. "קרייזלר לבדה לא תוכל לעמוד בתנאי הזה".
על השיחות בין פיאט וקרייזלר דווח מוקדם יותר אתמול בביטאון תעשיית הרכב האירופית אוטו מוטיב ניוז אירופה באתר האינטרנט שלו, autonews.com. האתר ציטט מקורות שלא זוהו שאמרו שפיאט עשויה לקבל עד 35% מקרייזלר בתמורה לפלטפורמות ייצור, מנועים ותיבות הילוכים שלה.
פיאט תנגוס בקרייזלר!
צילום: מנהל

קרייזלר, יצרנית הרכב מספר 3 בדטרויט אחרי ג'נרל מוטורס ופורד, קיבלה מהממשל האמריקני 4 מיליארד דולר כדי למנוע את קריסתה, והמנכ"ל שלה, בוב נרדלי, אמר בשבוע שעבר שהוא בונה על סיוע נוסף בסך 3 מיליארד דולר.
בראיון לאוטומוטיב ניוז אירופה בדצמבר אמר מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרצ'יונה, שפיאט קטנה מכדי לשרוד את המשבר בתעשיית הרכב העולמית לבדה, וזקוקה לשותפה כדי להגיע לנפחי ייצור שישאירו אותה רווחית.
אנליסט בלונדון שביקש לשמור על עילום שם אמר שהגודל הוא שהביא כנראה להתעניינות של פיאט בקרייזלר, למרות מצבה הנואש של חברה זו. "זהו הימור שקרייזלר תצליח לשרוד במתכונת כלשהי", לדבריו.

לאתר גלובס