את המכונית הזו ראינו כקונספט בתערוכת פריז לפני כארבעה חודשים. אז קראו לה "פרולוג Hybrid4" והיא אכן היתה היברידית; המכונית הסדרתית מכונה פשוט 3008, והיא (עדיין) לא היברידית. בשלב זה היא עונה היטב להגדרה "קרוסאובר", שילוב בין רכב-פנאי למיניוואן קטן להאצ'בק. מבחינת הממדים קרוב ה-3008 עד כדי זהות לג'יפ קומפס, מה שאומר כי מדובר בכלי הנמצא בצד היותר-קטן של משפחת רכבי הפנאי עם אורך כללי של 4.395 מ' (בסיס הגלגלים, עם זאת, נותר ארוך למדי, 2.615 מ'). ה-3008 בהחלט מזכיר את הקומפס גם במראה הכללי ובפרופורציות – אלא שהפרשנות של פיג'ו פחות מגושמת ונעימה יותר לעין. ובניגוד לג'יפ, הקרוסאובר החדש של פיג'ו קיים – בינתיים – רק עם הנעה קדמית. הנעה כפולה תתקבל רק בגרסה ההיברידית, אך יש עוד זמן עד שזו תגיע: המועד המתוכנן הוא 2011. בינתיים מציעה פיג'ו פטנט המכונה Grip Control, מערכת בקרת-משיכה חכמה המנתבת את הכוח בין הגלגלים הקדמיים באופן יעיל בהרבה מדיפרנציאל מוגבל-החלקה פשוט. המערכת בת מספר מצבי פעולה הניתנים לבחירה על-ידי הנהג, אחד מהם מוד "שטח". מערכת זו מוצעת כאופציה – יחד עם צמיגי בוץ-שלג – עם המנועים היותר-חזקים בהיצע, בנזין ודיזל.
פיג'ו 3008: חשיפה רשמית
צילום: מנהל
הפלטפורמה היא של ה-308, כפי שניתן לנחש, מה שאומר תצורת-מיתלים פשוטה של מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחור – אבל יש כאן חידוש, מערכת פסיבית על בסיס הידראולי המכונה Dynamic Roll Control והמתפקדת עם המיתלים האחוריים כסוג של מוט-ייצוב להקטן הגלגול בפניות מבלי להשפיע על הנוחות בקו ישר. פיז'ו מדברת על תכונות-ניהוג כשל מכונית נוסעים מן השורה, בשל הקשיחות הגבוהה של המרכב.
עד הגעת הגרסה ההיברידית מוצעים שלושה מנועי בנזין ושלושה דיזל. מנועי הבנזין הם אותם 1.6 ל' מהפיתוח המשותף עם ב.מ.וו, המוכרים לנו מה-308 ודגמי פיג'ו וסיטרואן אחרים. גם כאן נמצא מנוע VTi אטמוספירי עם 120 כ"ס, או THP מוגדש-טורבו בשתי גרסאות, 150 כ"ס או גרסת יורו 5 עם יותר הספק, 156 כ"ס, אך פחות פליטת CO2. תיבה אוטומטית אין בהיצע הבנזין, וגם לא רובוטית. את זו וגם את זו נמצא בהיצע הדיזל: 1.6 ל' 110 כ"ס עם אפשרות לתיבה רובוטית, 2.0 ל' עם 150 כ"ס ותיבה ידנית, או 2.0 ל' 163 כ"ס עם תיבה אוטומטית. את העדר ההנעה הכפולה מסבירה פיג'ו בכך שהעדיפה להמנע מהסיבוך ותוספת המשקל הכרוכים בהנעה לכל הגלגלים; מערכת בקרת המשיכה המוזכרת לעיל אמורה לטפל ברובם המכריע של המצבים בהם עלולים להתקל רוכשי רכב מסוג זה. בגרסה ההיברידית, ההנעה הכפולה מתקבלת באמצעות המנוע החשמלי בלבד, ללא קשר מכני למנוע ולתמסורת שמלפנים, ללא פגיעה במרחב הפנים של הנוסעים. גרסה זו תשלב, כמו בדגם התצוגה מתערוכת פריז, בין מנוע הדיזל החזק בהיצע הנוכחי למנוע חשמלי, אשר יחד יתנו תפוקה כוללת של 200 כ"ס – אך עם פליטת CO2 של 109 גרם/ק"מ בלבד וצריכת דלק מוצהרת של כמעט 25 ק"מ/ל'.
פיג'ו 3008: חשיפה רשמית
צילום: מנהל
פיג'ו מציעה ב-3008 שפע של פרקטיות, כיאה וכמצופה מרכב מסוג זה, עם מושבים המתקפלים במהירות ובקלות – כולל זה של הנוסע – כדי ליצור משטח הטענה רחב-ידיים המאפשר הובלת חפצים ארוכים כמו גלשן, למשל. תא המטען כולל רצפה נשלפת המתפקדת כמדף וניתנת למיקום בשלושה מצבים, כשהתחתון בהם יוצר תא נפרד תחתיה. הדלת האחורית מפוצלת כדי ליצור משטח-הטענה מוגדל. אופציה מעניינת היא גג שמש פנורמי ענק בשטח של 1.6 מ"ר. פריטי נוחות ופינוק כוללים בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים נפרדים לנוסעים האחוריים, אופציה לתצוגה עילית, התראת שמירת מרחק מבוססת מכ"מ הניתנת לכוונון (לפי זמן, לא לפי מרחק), אופציה לבקרת שיוט עם או בלי מגביל-מהירות, בלם חניה אוטומטי עם הפעלה חשמלית, חיישני גשם, אורות וחניה סיוע לזינוק בעליה בכל הגרסאות, אפשרות לפניס בי-קסנון מתאזנים מאליהם ועוקבי פניה, והיצע מגוון של מערכות מולטימדיה, ניווט, תקשורת וכן הלאה.