מראה מפחיד: ג'ררד דה-רוי ניצח בין המשאיות ומוביל בדירוג הכללינדנדת הנצחונות בין הנהגים הבכירים של פולקסווגן ו-X-רייד.ב.מ.וו נמשכה גם ביום הרביעי של הדאקאר, שעדיין התנהל ברובו במישורים פתוחים ומהירים. מנצחי הסטייג' סיימו אותו במהירות ממוצעת של מעל 120 קמ"ש! קרלוס סיינז ונאסר אל-עטייה היו צמודים זה לזה במהלך כל הסטייג', ובסופו של דבר ניצח סיינז בפער של 6 שניות (אחרי 459 ק"מ!). מאזן הנצחונות בין השניים השתווה אם כן, כאשר בדיורג הכללי מוליך סיינז בפער של קרוב ל-4 דקות על פני יריבו הקאטארי. לוק אלפאנד היה הפעם המהיר בנהגי מיצובישי לאחר שהתקלה ברכבו שעלתה לו במחצית השעה ביום הקודם תוקנה, והוא סיים כשתי דקות אחרי המנצח, לפני מילר (פולקסווגן), רומה (מיצובישי) ודה-ויליירס (פולקסווגן). סטפן פטרהנסל הסתפק במקום השמיני בסטייג', איבד עוד כ-7 דקות לעומת סיינז ובדירוג הכללי ירד למקום הרביעי בפער של כ-16 דקות. רובי גורדון היא הראשון מבין הנהגים שאינם משתייכים לשלושת הקבוצות המובילות, כאשר סיים עשירי.
הזווית הישראלית
ומה עם קדשאי/ערמוני? ובכן אתמול היה יום מעט פחות מוצלח. עד נקודת-הביקורת האחרונה, 40 ק"מ בלבד לסיום, עוד שמרו השניים על מיקומם מהזינוק כאשר דורגו במקום ה-44, אך ב-40 הק"מ האחרונים איבדו עוד כמעט 40 דקות מסיבה לא ידועה ובסיום הסטייג' דורגו במקום ה-64 מתוך 143. עדיין מכובד מאד, ואנו מחזיקים אצבעות ומקווים כי השניים לא נתקלו בבעיות טכניות.
דו-גלגלי ורכב כבד
בין האופנועים ניצח שוב מארק קומה (KTM), אם כי הפעם בפער קטן. סיריל דספרה, מי שנחשב למתחרהו העיקרי, עבר סוף-סוף סטייג' ללא צרות ובעיות וסיים שני בפער של קצת מעל דקה. בדירוג המצטבר כבר נהנה קומה מיתרון של כ-43 על פני מתחריו הקרובים! במקום השני הכללי מדורג במפתיע ג'ונה סטריט האמריקני, גם הוא על KTM, לפני דויד פרטינייה הצרפתי (ימאהה), היחיד בעשיריה הראשונה שאינו רכוב על KTM.
בין המשאיות היה זה שוב ג'ררד דה-רוי שניצח עם הגינאף, אם כי בפער קטן לעומת מתחריו העיקריים מקבוצת קאמאז הרוסית. גם המשאיות המובילות, אגב, צלחו את הסטייג' במהירות ממוצעת של מעל 100 קמ"ש. בדירוג המצטבר מוביל דה-רוי בפער של כ-10 דקות לפני ולדימיר צ'גין, כאשר ולדימיר קאבירוב – עוד מנצח-עבר של הראלי בקטגוריית המשאיות – מדורג שלישי, שתי דקות נוספות מאחור.
היום מצפה למתחרים הסטייג' הראשון שאמור להציב בפניהם קושי אמיתי. הם יפגשו בקטעי החול הראשונים, אבל מה שמעניין עוד יותר – תוואי הסטייג' יוביל אותם מגובה של 400 מ' מעל פני הים ועד למשעולי הרים בגובה מעל 2300 מ'!